onsdag 14 juli 2010

Jag var först!

Jag tittade nyss på Helsingborgs Dagblads artikel på nätet. Läs den och förundras över att jag var mycket före med den nyheten.




Besök på Tomarps Kungsgård. Det albumet gjorde jag den 15 juni. Så HD kan slänga sej i väggen. ;-D

Du kanske har sett det tidigare, men kanske nån vill se det igen. Det är så intressant med Tomarp och deras utställningar. Vi åker dit minst ett par gånger om året. Det ligger lite utanför Kvidinge i närheten av Klippan.

Så kommer en låt med den mest kände skåningen kan jag tänka. Se där kom ju en bild från Helsingborg och Sofiero. Jag har också en här.



Dagens Citat:

Oro är när man betalar ränta på problem

innan de förfaller till betalning.

William Ralph In.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

21 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Hon har överhuvudtaget inte behövt tänka på någonting.Min bror förklarade och förklarade att hon måste söka jobb och lära sig svenska,men det var för"döva" öron.Ett gott råd vännen..... för er bådas skull och alla barnens Skriv ner hur det ska vara om någon av er dör.Det kan banken hjälpa er med.Om inte förr så kryper habegäret fram när det gäller pengar och värdesaker.Har hört så många ryskiga historier nu från advokaten och från vänner.Kram!

Siita sa...

Hejsan. Tänk all reklam som vi ger på bloggen. Reklam pengar vill vi ha, nej jag skoja. Massor med reklam blir det iaf. Kram

Siita sa...

Nej jag har inte betald reklam. Har inte tänk det. Men skulle vara bra inkomst. Har inte en anmält mej någon stans. Kramar.

Anonym sa...

Tidningarna är inte alltid så snabba av sig! Tur att bloggare finns då ;) Kram

Yvonne :-) sa...

Bra gjort vännen.Men eftersom det är barn från olika bo så vore det kanske klokt att förtydliga när båda är borta.Vi ska iaf göra så.Kram!

Anonym sa...

haha du kanske ska extraknäcka som reporter?! bra tänkvärda ord. jag har också ett: den som spar han har men inte så roligt!!
kram

Diana sa...

Kära gamla Helsingborg. Visst är jag helsingborgare, född och uppväxt här. :)

Sv: Aha, du kör med rent spel... fegt. Klart att du ska hjälpa en medborgare och inte en norrlänning. :)

Susanne P sa...

Häftigt med storkar!
Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Inte illa att vara först! Fina bilder som vanligt!! Kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Vilken kommentar var det som inte kom fram????Hadè Kram!

Sussi sa...

Det brukar vara väldigt intressant med utställningar men tyvärr kommer man aldrig iväg på några. Dåligt..

Sv. Så rätt så.. Nu är verkligen inte gräset grönare på andra sidan hihi

Kramisar

Yvonne :-) sa...

Jag har alltid gjort vid Kjells fötter i många år.Men han har diabetes så då vill dom att man ska kolla hos en fotspeciallist.Konstigt att inte sidan kunde visas många har ju kommit in..Kram

Mi sa...

Är på en snabbvisit och vill önska dig en fortsatt skön sommar. kramar!!

Yvonne :-) sa...

Jasså det var din uppkoppling det var fel på.Är du sjuk idag?Kram!

Yvonne :-) sa...

Du skrev:Det var nog inet fel på din sida, utan jag hade problem med min uppkoppling.
Vid sjukdom är det nog fel, att sköta sånt själv.Ha ha nu trillade poletten ner att det var Kjells fötter det gällde*ler* Kram!

Anonym sa...

Det är till att ligga i framkant :-)

Anonym sa...

sv: kan man bara bjuda på sig själv brukar man uppskattas av de allra flesta
kram

Anonym sa...

Skickar torsdagskramar till Helsingborg och dig!

Yvonne :-) sa...

Så tossigt det kan bli.Jag har små händer men de kan arbeta fort.Men det kan ju vara hönan som har varit ute och sprungit *ler*Kram!

Anonym sa...

sv: Jag försöker iaf.. det är inte så lätt alla gånger men för det mesta går det med automatik
kram

Yvonne :-) sa...

Hönan ;)Nattikram!