måndag 2 augusti 2010

Datorvirus.

I går kväll, så bar sej min dator lite konstigt åt. När jag skulle rensa bland gamla filer, så plötsligt, dök det upp ett fönster, där det stod att jag hade virus.

Jag har ett program, som heter Spybot och det gick automatiskt igenom den filen och så stod det att det fanns ett virus, som hade satts i karantän.


Så i morse, satte jag igång mitt virusprogram från F-Secure med en gång. Man får ju vänta länge med mycket sparat i datorn, så det tog över en timma innan det var klart. Då stod det att det fanns ett virus i datorn som inte gick att ta bort.


Vad var att göra? Jo! Jag satte igång Spybot och gick igenom datorn med det programmet också. Det hittade också nåt fel. Men där kunde jag radera det. Men jag nöjde mej inte utan satt igång F-Secure igen, för jag blev ändå inte riktigt säker. Hurra!!! Det fanns inget dumt kvar på datorn, som tur var.


Inte för att jag ser så här läcker ut som hon, med det känns nästan så, när jag har lyckats så här bra.



Så där ja. Till och med datorn håller med. Den ser nog ut så här ungefär nu. Ren och fin.


Det känns lite som att jonglera. Ska jag tappa fattningen, eller?





Nyss flög det en liten fluga framför mina ögon, men den blev inte långvarig. :(.

 
Dagens latinska Citat:

Non domus ulla fores hábituit.

Inget enda hus hade dörrar.

Tibullius.

Om den lyckliga tid då jorden styrdes av Saturnus och ingen behövde oroa sig för inbrott.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja man känner sig verkligen jätteduktig när man lyckats med ngt man lagt ner tid o energi på
kram

Siita sa...

God morgon. Inget trevligt med virus. Hoppas det håller sej rent nu. Ha det gott. Kramar

Vickan sa...

Hu då ja. De där virusarna i datorn är inge roliga att få besök av. Själv har jag ingen dator alls för tillfället. Lånar dotterns just nu men vi ska köpa en bärbar dator sen. Carolines får duga så länge.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jobbigt med virus,tur att det ordnade upp sig!