måndag 18 oktober 2010

Idag Resebloggare.


Det var rätt många som GILLAde inredningsbloggen för igår. Men inte vet jag om jag kommer igång så där meddetsamma med mera inredningar.

Jag kan väl berätta att jag vaknade vid ungefär ½5 i morse och kunde inte somna om igen. Först tände jag lampan och läste lite i min bok, sen släckte jag, men lyckades ändå inte somna om. Så jag gick upp och tog HD, husorganet och satte mej i soffan sen jag hade tagit min måndagsmedicin mot benskörhet. Men först så tände jag några ljus på soffbordet och då blev det så här vackert.



 Det kändes så avslappande med detta framför mej och jag stormtrivdes när jag läste tidningen. Så småningom kom Sibbelin upp och då hade jag börjat med frukosten, som brukar bestå av varsin kopp thé med mackor till. Idag blev det uppvärmd ljummen pannbiff med inlagd gurka till som pålägg. Pannbiffen var kvar efter en middag häromdan. Annars är det Sibbelin som står för frukosten och matlagningen överhuvudtaget.

När vi hade läst tidningen färdigt, så började vi att checka in på Rhodos, för vi har i åtanke att resa dit i höst nästa år. Vi bestämde oss för Hotell Constantin med Ving och bokade resan direkt. Det är bara tredje gången vi gör det över nätet, så vi är inte så vana precis. Det var lite nervöst men vi klarade av det.


Stormästarens Palats i Gamla Stan i Rhodos


En vacker gränd i Gamla stan.


Så här ser hotell Constantin ut och vi kommer att bo här i höst om inget oförutsett sker.


Här ser man Poolen till hotellet. Den fanns inte där när vi bodde på hotellet 1982 för första gången.


Nu hade jag tänkt att visa ett par bilder från hotellet, men se det ville inte datorn. D.V.S. Blogspots eminenta fotohämtningsprogram. Det strejkade igen.

Så såg det ut för nån timme sen, men jag avslutade programmet och lyckades få in bilderna i alla fall, sen jag hade börjat om igen. Pust!


Du kan få se lite bilder därifrån i alla fall om du klickar på den här adressen.

Sen har jag lagt in ett Resealbum på Reseguiden, som du kan titta på. Klicka på ordet Reseguiden. Där finns det mängder av bilder och annat lite smått och gott.

Sen fick jag fnatt efter lunchen och satte igång med att städa lite/mycket i köket. Det blev spisen, fläkten, och några överskåp. Då kände jag mej jätteduktig efteråt. Fläkten har varit trasig och det hade blivit så fettigt i köket. Men oj, så rent och fint det blev. Jag har fotograferat, men det går ju inte att lägga in flera bilder. Programmet pajade igen, så jag inte kunde få in flera bilder.


Nu är det kväller och jag borde nog gå att lägga mej tidigt idag efter den dåliga sömnen i morse. Men lite till ska jag titta in till mina bloggkompisar.

Dagens Citat:

De frånvarande saknar aldrig fel

och de närvarande aldrig undanflykter.

Benjamin Franklin.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

11 kommentarer:

Renee sa...

Jag har varit på Rhodos för många år sedan! Senare år har det blivit Kreta, jag ska försöka bryta den trenden med någon annan grekisk ö.

Margit sa...

Gomorron, Gilla!!!
Så fint på bordet med de tända ljusen!!!
Så nu är nästa års resa redan beställd...till Rhodos!!! Härligt att ha nå att se fram emot..igen!
Så duktig du var igår..som städade i köket!!! Jag har just nu INGEN EXTRA ENERGI....satt mycket vid datorn igår...
I mororn så har vi en lite "BLOGGTRÄFF" hos oss---vi blir 7 stycken med våra 3 män..som får vara med oss...Bilder kommer senare...Lasse skall snart åka och få FOTVÅRD. Jag var för npgra veckor sedan och fick mina fötter omskötta. Känns alltid lika skönt, när man varit där. Fina, mjuka "fossingar"...
Kram till er båda tvä!!! /Margit o Lasse hälsar.

Sussi sa...

Tvärr har jag börjat gått upp senare och senare ju längre in i arbetslösheten man kommit. Måste göra nåt åt det. Före sju skulle jag vilja komma upp i alla fall.. Det är jättemysigt att tända ljus i morgonmörkret..

Å så avundsjuk jag blir på resan. Jag vill också åka utomlands men tyvärr så går våra pengar till renovering istället :(

Visst känner man sig duktig efteråt ett sånt städpass. Riktigt skönt att få det gjort också

Jag skulle också ha behövt att någon höll i stegen när jag klättrade på den i äppelträdet. Ofrivilligt fick jag hoppa ner några gånger. Som tur var klarade sig fötter och ben bra :)
Envis som man är så får man jobbet gjort till slut ändå ;)

Kramisar

Margit sa...

Gilla...va festligt med KAROTTUNDERLÄGGET!! samma..lika...Kul att vi fotade det..och att du tittade och "kände igen"....
Kramiz!!!!

Carina Sjölund sa...

Du har alltid så härliga bilder! Så kul att titta in till dig :))
Kramar

Margit sa...

Jag håller med dig!!! ÖDET!!! Och tänk i somras...när vi på ospec resa...KOMMER till samma plats...OCH samma dag!!! Och vi såg ERAT hotell när vi kom upp på vårt rum på vårt hotell! "Där var det!!!" Få se vad det blir nästa gång...ödet...??
kramiz!!!!

diana sa...

Vad kul med ännu en resa :) Rhodos verkar fint. Finns nog himla mycket att se där.

Susanne P sa...

Så mysigt att läsa morgontidningen vid tända ljus!
Kram

Anonym sa...

Sååå ni åker till Rhodos nästa år! Härligt! Nu får du hålla dig på benen.......Det är rätt årstid att drömma sig bort nu! Kram

Anonym sa...

Det är så roligt att boka och planera resor :-)

Så fint med ljusen!

Frogprincess sa...

Jag tror att vi bodde där när vi var på Rhodos 1997... Det är många år sedan och då fanns det heller ingen pool.