torsdag 28 oktober 2010

Regnet det bara faller ner.

Så sjöng ju Siw Malmqvist en gång i tiden. Jag har inte sjungit den sången precis, men så har det varit hos oss idag! Vi skulle åka till Ängelhom idag för att byta till vinterdäcken. Vi brukar alltid ta gamla E-an i stället för motorvägen,men även där var det så mycket vatten  på vägen, så man fick passa sej för vattenplaning.

Det gick bra i alla fall och eftersom vi hade beställt tid, så gick det fort undan. Sen åkte vi över till Brännborns, som vi fortfarande säger. Det är ett miniköpcentrum med först och främst en ICA MAXIbutik före detta Brännborns. Så finns det en klädbutik, som fortfarande heter Brännborns efter ägaren.

När vi kom dit, så köpte vi oss varsin korv med mos ( en porting på Helsingborgska ) med en läsk till, som lunch. Så gick vi upp i Brännborns och tittade. De har fina varor till rimliga priser, men vi klarade oss från att göra några inköp. Sen var vi kaffesugna och satte oss vid fiket som finns. Det blev varsin kaffe och varsin tårtbit. Det smakade gott. Jag tog inga bilder idag, så du kan inte se hur goda saker vi åt.

När vi kom hem till stan igen, så satte Sibbelin av mej, där barnbarnet bor, så jag gick upp och hämtade Noack och han satte bilen i garaget. Noack hade fått vara ensam hemma, för Matte var på kurs. Oj! Så glad han blev, när jag kom.

Jag var ute med honom en gång till senare och då såg jag att vår blomsteraffär på hörnan i vårt hus, var färdig med sin ombyggnad. Tjejen som har den har lagt till en hörna med ruskigt söta kläder i så kallad Shabby Chicstil. Det ska jag kolla.

Det blev inte mycket mer i kväll, för vi tittade på den danska serien Brottet på TVn och jag har försökt lära mej så mycket som möjligt på den nya datorn. Lite av överföringen från den gamla hittar jag inte. Inte så lite förresten. Det är alla mina scannade bilder, som inte är med. Så jag blir nog tvungen att ta med båda datorerna till Elgiganten igen. Surt!

I dag var det ju Nalledagen. Så någon bild på nallar blir det.







 Dagens Citat:

I Afrika har de inga husdjur, för de har inga hus.

Bara hyddor.

Beata 6 år.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

5 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Tur det inte regnar idag för då vore det vitt. -7.5 grader här. Kram

Carina Sjölund sa...

Vad mysigt att gå på cafe :)) Söta bilder på nallarna!
Kram på dig!

Anonym sa...

Inte för att jag vill vara petig, men visst sjöng väl Siwan "Regnet det bara ÖSER ner"?
Fast nu var jag ju petig i alla fall :-)

Vad klantigt av dom att missa så mycket i datorn!

Mi sa...

Söta nallar. Jag glömde bort att det var nallens dag i går. Regn här i dag och helt igenmulet. Trist värre.
Ha en fin dag. kramar!

Frogprincess sa...

Ja har du betalt för att de ska lägga över sakerna till dig så ska de göra det ordentligt men det är alltid jobbigt när man måste åka en extra gång för att de missat. Tycker att du kan få någonting extra för det.