tisdag 19 oktober 2010

Skafferirensning och lite till.

Det var den här bilden jag inte kunde ladda upp igår. Nu fungerade det i alla fall. Faktum är att jag fortsatte med städning av skåpen idag också, men har inte tagit nån bild av det.

Skafferirensning skrev jag i överskriften. Det brukade min Mamma säga, när hon lagade mat av rester, men det var ju inte i städtagen hon var då.



Så ordningssamt har det nog inte varit på långa tider. Får se hur länge det håller.

Vi hade ju Noack hos oss inatt och Matte kom och hämtade honom på förmiddagen idag. Då såg jag nåt, som jag inte hade sett förut. Noack tog med sin högra framtass runt Mattes ben i ett ordentligt tag. En riktig kram alltså. Det såg så gulligt ut att jag var tvungen att fotografera det i de här två bilderna.



Ja att bara tjata om städningen är väl uttjatat nu, men det behövs lite roligt också. Så håll till godo!

Linus på Linjen.

Dagens roliga historier:

Om man går in i ett rum i Sverige och det luktar instängt,

då luktar det instänkt på ett svenskt sätt.

Alexandra, 8 år.

I kyrkan luktar det Gud.

Tobbe 6 år.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

14 kommentarer:

Margit sa...

Oh!!! Så fint Gilla du gjort!!! SÅ välstädat i skafferiet!!!
Här hos Lasse så har vi så lite plats..flr såna saker..sån vi använder en annan plats att ställa diverse sakr på...i ett rum...
vI HAR LITE tankar att köpa extra skåp och ställa i köket...
tITTAT PÅ DE FINA BILDERNA PÅ solnedgången...VACKRA!!!

Gulliga bilder av Noach...när han håller om husses ben...
'Kramiz vännen!!! Hälsa Bert från oss också!!!

Renee sa...

Oj vad städat det ser ut, skulle nog behöva göra sådär hemma hos mig.

Sussi sa...

I vårt skafferi ser det inte så ordningsamt ut för tillfället. Det behövs en rejäl rensning där. Får ta itu med det någon dag nu när jag inte jobbar..

Guuud så söt han är..
Klart hundar kramas dom med ;)

Väldigt enkelt var det att göra pizzan. Tog inte lång stund alls. Tidskorta recept gillar jag :)

Jag har väl inga rutiner alls egentligan. Förrutaom att blogga och söka jobb ;)

Kramisar

MICKAN sa...

Det kallar jag verkligen ordning och reda i skåpet. Och burkar är ju såååå häftigt! Och vovven ska ju också vara med. Han håller fast dig ... heheh :)

Anonym sa...

Så prydligt det blev! Det är lustigt vad konstiga saker man kan hitta i skåp när man städar, sånt som man knappt visste att man hade :-)

Carina Sjölund sa...

Verkar som han saknat sin matte,men vilken hund gör inte det. Att det är människans bästa vän är inte att fundera på.
Kramar

Hebbe sa...

Hejsan Gilla..här är det varmt 0ch skönt så det räcker 30 grader i skuggan.Har lånat en dator av vänner.njuter så mycket jag kan.Haé Kram.

Mi sa...

Han är för go Noack.
Ja nu har du det riktigt fint i skåpen - hur länge det nu varar, haha.
Kramar och ha en fin dag.

Miruschka sa...

Jag förstår inte varför det ska bli så stökigt i skafferiet!
Allt trycks in så man kan hitta saker när man städar som man inte ens visste att man hade! (Det blev många "man" i den meningen!!)

Ha en underbar onsdag!
Kram♥

Anonym sa...

Du milde himmel ett sånt välstädat skåp. Här behövs också tas ett rejält tag! ;) Kram

Anonym sa...

Vilket prydligt skåp! Kom hit och fixa mina också - tack! ;) Kram

Frogprincess sa...

Det är sällan det blir städat i skåpen. Jag inbillar mig att luckorna sitter där framför för att man ska slippa se eländet...

Anonym sa...

haha barn ar många kloka tankar

diana sa...

Vad söt han är. Ja det var allt en riktig kram ;)