söndag 17 oktober 2010

Tillökning i familjen.

Det gäller inga bebisar, utan att min dotters äldste son har gift sej idag och hon tog familjens efternamn. Jag välkomnar henne in i familjen fast jag inte heter som dom, utan bara är Svärmors Mor. Det är mitt första barnbarn som har gift sej och de har redan en underbar liten grabb på lite över ett år nu. OBS! Inga bilder på småbarn här!



Idag har vi inte gjort så mycket annat än kört en runda och tittat i butiker och druckit kaffe med Budapestare till på City Gross i Hyllinge. Sen var vi på Härliga Hem och tittade på deras inrednings detaljer. De har också mycket snyggt.



Klicka på bilden, så får du se lite höstbilder från lite olika håll, men mest från Fredriksdal i Helsingborg.

När vi kom hem med bilen, så kom Matte med Noack, så Sibbelin stannade bilen, så jag kunde ta hand om Noack, för vi skulle ha honom inatt. Jag hann inte stänga bildörren innan Noack hoppade in i framsätet och nästan mosade Sibbelin. Vi tog ut honom, men han hoppade in en gång till. Han älskar att åka bil och blev ju så glad för Morfar att han var där.




Dagens roliga historia:


En man går in i sovrummet. Där håller hans fru på att packa en resväska.
- Vad ska du göra? frågar han.
-Jag ska flytta till Stockholm. Jag har hört att på Malmskillnadsgatan får de prostituerad 2.000:- fär det som jag gör gratis.

Senare på kvällen, på väg ut, går frun genom sovrummet och får se sin make packande sin resväska.
När hon frågar vad han ska göra, svarar han:
- Jag följer med dig till Stockholm. Det ska bli mycket intressant att se hur du ska klara dig på 4.000:- om året. ;-)





Mera inspiration hade jag inte idag, så nu slutar jag för den här gången.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

10 kommentarer:

Margit sa...

Gonatt, Gilla!!! Klockan den går....
Tittat på de fina underbara höstbiulderna/färrgerna!!! UNDERBAR NJUTNING FÖR ÖGAT...alla VACKAR FÄRGER..MAN FÅR SE I NATUREN...
Så då är har ni Noack..under natten...härligt med de goa husdjuren...
Vi har varit på Lasses ena barnbarns fördelsedagsfirande i kväll... Mycket trevligt och vi har fått skratta mycket...
Kram till både dig och Bert..från Lasse o mig

Anonym sa...

haha den istorien är så bra. kul att de gift sig..
kram

Siita sa...

God morgon. Den historian är bra. Ha en trevlig söndag. Kram

Sussi sa...

Grattis till dom! Var ni på bröllopet?
Doris är lika tokig hon på att åka bil. Vilket är väldigt skönt. Vad jobbigt det skulle vara om dom hade vägrat hoppa in i bilen överhuvudtaget!

Jag beundrar dig. Att du kunde stå emot shoppandet. Bra gjort :)

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Grattis till dem!
Riktigt rolig historia :))
Ha en fin Söndag!
Kramar

Mi sa...

Så kul med bröllop. Grattis till dom.
Kramar!

Helen sa...

Vad kul med ett bröllop. Visst är hösten mysig och vacker. Den historien älskar jag, min dotter undrade vad jag satt och skrattade åt. Ha en fin söndag.
Kram/Helen

syren sa...

Grattis till dem! Fredrikdal där är det vackert. kram

Anonym sa...

kul med mejl. själv är jag lite dålig på att gå in. när du skickade hade jag över 400 olästa igen
kram

Anonym sa...

Hemma igen från en stad du känner till! Det har varit fullt ös och vi stannade på hotellet igår kväll. En förkylning tyckte att det var bäst så :) Kram