torsdag 18 november 2010

Shopping, shopping, shopping och fika.


Vi var ju i Landskrona i förrgår och då handlade Sibbelin en tjusig överrock till sej. Den behövde bara läggas upp i ärmarna och den skulle vara färdig idag torsdag. Det blev lite plock på förmiddagen och sen en lätt lunch. Han ringde till butiken och då sa man att den skulle vara färdig vid fyratiden på eftermiddagen.

Vi var alltså tvungna att fylla mellantiden. Det gjorde vi med att gå ner i blomsteraffären i vårt hus. Tjejen där är väldigt duktig och påhittig. Hon har till och med börjat sälja kläder av ett märke, som hon är ensam om i Helsingborg. Märket heter Ester Eleonora och de har en kollektion av den sorten som kallas shabby shic. Jag har sett kläderna i skylten några dagar och var väldigt spänd på dem.



Jag sa ju att det var en blomsteraffär och här ser du lite av vad hon har.



Här är det ett smakprov på hur det ser ut i den lilla klädavdelningen.



Närbild på den klänningen jag gillade mest. Den fanns i flera färger.


En annan del av butiken. 



Här var det vaser och blommor om vart annat.


Litet smakprov på vad som kommer till julen.

Jag kan avslöja att det blev den klänningen jag visade förut och en underklänning till den. Det kommer bli fint till julfesten vi ska gå på i "vår" pub i andra änden av huset.

Ja, så begav vi oss iväg till Landskrona för att avhämta rocken. Den var inte färdig än, när vi kom dit. Jag hade hört talas om ett kondis genom Kaffehörnans blogg så vi gick dit, för det låg i närheten av där vi var. Ja, du ser ju vad kondiset heter.


Så här mysigt gammaldags ser det ut på Gyllene Koppen.



Vi gillar ju kafeér och kondisar med lite personlig stil. Det kan man gott säga att det här har.



 Det blev alltså kaffe med varsin bit cheesecake. Jättegott! Nu har vi alltså syndat igen med godsaker.


 Väggprydnader.


Så berättade värdinnan att de hade en lunchrestaurang mitt över gården. Hon följde med mej och visade den också. Det såg lika mysigt gammaldags ut.


Här såg du den. Ja, så fick vi makens ytterrock och styrde kosan hem. Då hade det blivit mörkt ute och Sibbelin tycker inte om att köra i mörker, för han har fått sämre mörkerseende. När vi kom hem, gick vi förbi blomsteraffären igen och då tog jag det här fotot. Det blev bättre än det jag tog i fullt dagsljus.



När vi kom hem så ville jag ju naturligtvis visa min nyinköpta klänning. Men det var brist på mannekänger, så jag fick ta till min antika provdocka.


Jag fotade den med två olika halsband till. Den nedre bilden visar  ett halsband och ett armband av min egen kollektion.


Här ser du också klädmärkets logotyp som hängde i klänningen.


Noack hade redan levererats, när vi kom hem och idag blev han jätteglad och svansade massor. Jag har varit ute med honom en bra runda, så vi fick motion båda två. Sen har det blivit TV med Östermalmsfruarna och sen Hellenius hörna.

Dagens Citat:

Först långt efteråt,

när det är för sent,

vet man vilka år som var de lyckliga.

Per Anders Fogelström.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

4 kommentarer:

diana sa...

Vad mysigt caféet ser ut. Vilken fantastisk klänning :)

Siita sa...

God morgon. Fina kort. Oh vilken fin klänning. Det passade bäst med dina smycken. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ni fixade till en mysig dag ser jag,klänningen gjorde att mina tankar gick till filmen Fanny och Alexander,Haé Kram.

Anonym sa...

Vilken lustig - och kul - kombination i den affären, kläder och blommor? Det är nog inte alls så vanligt annat än på stormarknader kanske.

Jättesnygg klänning du köpte :-)

sv: Jovisst var det jag som liftade. Höll i mig för kung och fosterland, men så var jag ju tvungen och filma lite också :-)