lördag 5 mars 2011

En liten snabbis

I kväll har vi tittat på Let´s Dance förstås. Lagom underhållning, när man som jag handarbetar på samma gång, som jag tittar på TVn.

I pausen satt jag kvar för arbetets skull. Det var ju Parlamentet och det har jag egentligen slutat att se. Men himmel så arg jag blev ikväll. Man inledde programmet med att skämta om mordet på Olof Palme. Det var smaklöst att skämta om en sån sak. Och det var verkligen inte på sin plats alls.



Jag har kommit en bit till på bebiskoftan. Det är bara finputsen av kanterna, med spetskanten runtomkring och ett sidenband i midjan. Så ska den ligga till sej, så den blir slät och fin. Kanske det blir en sak till, innan jag skickar den.

Dagens Citat:

Blommor är vilsamma att betrakta.

De har varken känslor eller konflikter.

Sigmund Freud.

******************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

4 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Den blir jättefin. Du kke ska sticka en liten mössa till. Här ska jag sticka på klänningen idag o laga pannkakor. Det ville gubben ha. Kram

Vicke sa...

vad fin koftan blir, ha en trevlig helg nu

Fenixmonas sa...

Så jättefin den blir! Här skiner solen denna dag! Kramiz

Siita sa...

Det finns mycket mönster som man kan ladda ner från Dropps.se Kram