måndag 14 mars 2011

Lite smått och gott.

Idag tänkte jag skriva om en bok, som jag nyligen läste ut. Den heter Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson. Den handlar om en kille, som använder morfin och dealar knark.



Han hittar en dag en tjej hos sej i sin lägenhet. Hon är ett offer för trafficing. Han får hot från den som har tagit in henne i Sverige. Hon får absolut inte rymma från hans lägenhet.

Men hon gör det ändå och sen skildras hans letande efter henne. Han blir förälskad och tar hand om henne och de rymmer tillsammans. Men de har det svårt, för det händer verkligen mycket. I slutet av boken får du läsa en hel del extramaterial.

Boken är Christoffers debutroman och han har en fantastisk språkhantering. För min del kändes det som om han hade varit med om allt själv. Boken är verkligen en trovärdig deckare. Läs den!

Så har jag inhandlat en hel drös med böcker från Bokus på deras rea. Där har jag att göra i fortsättningen.



Dagens Citat:

Den verkliga upptäcktsresan består inte i

att söka nya landskap,

utan att se saker med nya ögon.

Marcel Proust.

******************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jag har skrivit upp den boken på min "handlarlista" för den hörs verkligen spännande! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ha en bra tisdag. Jag läser inga böcker än, lusten är borta. Kram

Anonym sa...

Lät verkligen som en läsvärd bok. Jag brukar hamstra böcker när jag är i Sverige så jag har också ett gäng på lager.

Ha en finfin dag :-)

Margit sa...

Ja jag har OCKSÅ en MASSA böcker..som jag köpt..men INTE "hunnit läsa"....I går så var jag och lånade en bok på Bibblan..som jag hade "beställt". Den heter:"VAD MINA DÖTTRAR BÖR VETA." Ska försöka "ta mig i kragen" och läsa den.
Har så svårt för mej att ta tid och läsa..det blir mest datorn...OCH när vi åker på utlandsresorna, då hinner jag med ca 4- 5 böcker...
HÄR skiner solen!!!!
Lasse och jag gick o la oss..kl 03 i natt också..vi har vänt på dygnet "lite"...
Kramar!!!! Till er båda!!!!

Diana sa...

Jag blev riktigt besviken på årets bokrea. har tittat på en massa böcker jag vill ha och hoppades att de skulle komma på rean, men icke. Grrr.

Vicke sa...

Tack för boktipset.

Du får gärna hjälpa till med att sprida ett inlägg som jag har inne just nu.
Tack på förhand
Kram
Vicke.