torsdag 24 mars 2011

Nu så är det bra igen!

Som jag skrev igår, så hade jag problem med Internet. Jag kom helt enkelt inte ut, som jag ville och det tog evigheter innan sidorna kunde laddas upp.



Precis så här kände jag mej i morse, när jag skulle försöka mej på att komma ut igen. För det var helt hopplöst att överhuvudtagen komma nån vart.



Så det var bara att besöka Teliabutiken på Väla. Där fick jag tag på en ung, mycket rar och trevlig ung man, som försökte förstå vad för fel det kunde vara. Jag fick visa på en likadan apparat jag har, vad det stod här och var.  Men jag fick rådet till slut, att ringa deras supportnummer och berätta vad för fel det var.

Vi passade på att ta en kopp kaffe på Väla också med en varm macka till. Den smakade jättegott. Så drog vi oss hemåt med bara en avstickare till ÌCA Maxi för att handla lite mat. För Sibbes dotter från Stockholm skulle ner hit för en skolträff, så hon skulle ju ha lite mat, när hon kom.

Väl hemma var det fortfarande helt omöjligt att komma ut på nätet, så jag ringde till supporten och fick först tag på en trevlig kille; Petter, som sen skickade mej vidare till en annan avdelning. Där fick jag prata med ytterligare en trevlig kille, Andreas. Han visst precis vad det var för fel. Så han flyttade helt enkelt vår Internetmodem till en annan kanal, för vi låg tydligen för nära till en eller flera andra, så vi hindrade varandra, att komma fram, om man kan beskriva det på det viset. Tack så mycket!

När vårt samtal var avslutat, så kom jag ut på nätet i ett enda nafs. Så nu känner jag mej så här! (Bildlikt talat)




Kanske jag ska sätta att jag åtminstone är så här glad nu.




Dagens Citat:

Ingen kan få dig att känna dig underlägsen

utan ditt eget samtycke.

Eleanor Roosevelt.

*****************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

 

7 kommentarer:

Margit sa...

Hej Gilla!!Förstår din FRUSTRATION när inte datorn...fungerade!!! DÅ får man ju PANIK!!! DATORN...är ju vårt viktigaste "redskap"...under dagen....
Har varit i Eskisltuna under några dygn..kom hem till lasse i kväll igen..och nu så är det 3 lugna dagar igen..utan "måsten"...eler nåt särskilt planerat....Skönt att det är variation..mycket ibland..och "lugnt" ibland...
Lasse o jag håller på att kolla på resor till 2hösten"..i augusti/sept.
Det blir 2 "Norrlandsresor" i sommar...En sonhustru som fyller 40 i maj..och min sutser 70..i slutet av Juli... Så då räcker det med 1 utlndsresa för oss..men vi har inget spikat ännu...
Kramar till er båda!!! Öbskar en trevlig HELG till dej o Bert!

Siita sa...

God morgon. Hoppas det funkar för dej nu läääänge. Kram

Fenixmonas sa...

Så bra att du fick hjälp och att det nu fungerar igen! Det är ju så frusterande att inte komma ut på nätet!
Det är just det som är så bra med Attract löpband, det tar nästan ingen plats. Har du bara ca 1,5 meter golvyta så räcker det när du använder det. Hopfällt kan di trycka in det i en smal springa någonstans...Kramiz

Anniepiie sa...

Härligt att det fungerar igen! :D Ska kika in på länken men nu har jag ju flyttat alla för hand så behöver inte programmet just nu! Men tack iaf! :) Ha en fortsatt bra fredag nu! Kram

mi sa...

Roliga bilder i inlägget. Skönt att det löste sig med internet - för att vara utan det, det är jobbigt.

Kramar!
Tack för mailet.

ansepanse sa...

enkelt åtgärdat, vad bra
kramar

Anonym sa...

Jag förstår absolut ingenting. Tur att andra gör det så att du kommer ut på nätet. Kram