måndag 18 april 2011

Inspiration i vackert väder.

I går blev det inget inlägg i bloggen. Men det blev lättare idag.

Vi började med att åka till Pingskyrkans Secondhandbutik och lämnade där en hel del saker, som vi inte använder längre. Det var både datorböcker, en datorskärm, kläder och mera. De har sån ordning och det ser fint ut i deras butik. Vi drack faktiskt kaffe och tog varsin ansjovismacka med ägg till där.

Vi har förmånen att Sibbes dotter och hennes man har en kolonistuga, som vi kan gå till. Det första vi såg när vi kom in på koloniområdet var den här fina Magnolian.
Det blev en närbild på en av blommorna också. De är ju så vackra. På vägen till dotterns koloni, så gick vi förbi Barnbarnets också. Där fotade jag lite utifrån gången. Det är en groda, som kanske blir till en prins, vem vet?

Här är den vackra tulpanen tagen i närbild.
Så vi satt ute och lapade sol i ett par timmar. Vi hade faktiskt förberett oss med mackor och varsin liten termos med kaffe. Det var så skönt. Så småningom kom S. som är gift med Sibbes barnbarn. Hon var ute för att deras lilla vovve skulle kissa.

När vi hade solat färdigt gick vi en promenad genom koloniområdet och där fick jag en hel del fina foton på blommor och blader. Här kommer en ännu värre och mera utslagen Magnolia i en annan trädgård.
Scillorna har slagit ut ordentligt nu. Deras blåa färg gillar jag verkligen.
Den här busken heter Forsytia. Jag har svårt för att komma ihåg namnet. Men så är det. Den har redan börjat blomma med massor av blommor.

På ett annat ställe hittade jag de här vackra tulpanerna.
Så har vivorna börjat blomma också. De här har ju en så vacker lila färg.
Så såg jag de här tulpanerna. Det är nästan så att man inte tror sina ögon, så många varianter av tulpaner det finns.

Den här sorten vet jag faktiskt inte vad de heter. Men de påminner om Lungört. Hjälp önskas.

I Sibbes barnbarns trädgård, så står det här vackra huvudet med fina stenar omkring.
Så väntar vi på att fruktträden ska slå ut. Det här är knoppar i ett äppelträd tagna i närbild.
 Så fotade jag deras vackra röda tulpan igen i närbild, när vi var på väg hem. 
 Man ser på buskarna i bakgrunden att allt är på väg att slå ut. Det känns verkligen härligt att våren har kommit. Det har jag längtat efter länge. Jag bad Sibbe att fota mej, för det är så sällan jag står annat än bakom kameran. Luggen är nyklippt och blev för kort. Det växer ju ut igen förstås. Håret har jag i en svans i nacken. Det har blivit långt nu, för det är inte klippt sen i september.
 Tänk ändå att man kan gå så här bar nu. Det känns verkligen bra. Vi har nog haft över 10 grader varmt idag och vädret ska hålla i sej, säger man på väderlekstjänsten. Allra sist visar jag en rabatt med flera lila vivor. De är ju så fina.

 Dagens Citat:

Så länge vi har en hemlighet för oss själva,

är den vår fånge,

men när vi avslöjar den,

blir vi dess fånge.

H.C. Andersen.
***********************************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

7 kommentarer:

Siita sa...

Så tunnklädd var jag idag oxå när jag åkte till affären o handlade. En bit kassler följde med hem, 20 kr kg. Kram

Eva sa...

Hej i solen!
Våren är vacker med sina nya spirande blommor. Vi har också haft väldigt varmt och soligt här och passat på att sitta i trädgården och bara njuta av värmen.
Ha en fortsatt fin dag.

Carina Sjölund sa...

God kväll i stugan!
Här har solen lyst till och från idag, men blåst har det gjort med en väldig fart! Förresten har det blåst hela helgen :(
Vilka många fina bilder, på vackra blommor :)
Kramen på dig♥

Fenixmonas sa...

Å´så härligt det ser ut!! Ska kolla Magnolian i Hasselbacken idag...där var knoppar sist jag var där...Nu är det ju inte så länge tills ni reser! Kramiz

Fenixmonas sa...

Precis sådana rödoranga tulpaner fotade jag i Paris! kramiz

Anonym sa...

Lyssna på det här!

http://www.youtube.com/watch?v=1okG45JvC2U

Kramar

Anonym sa...

vilka färgsprakande bilder. o magnolia oxå som är så vackert
kram