onsdag 8 juni 2011

Ängelholm igen.

Idag tog vi till Ängelholm igen för att byta Sibbes badbyxor. Det fanns inga röda kvar så han fick ta ett par mörkblå.

Sen tog vi oss ner mot stan för vi var hungriga och behövde få nåt i maggen. Det är gratis parkering i hela Ängelholm över sommaren, så nu är det riktig kaos, för att kunna hitta parkeringar. Folk, som jobbar låter sina bilar stå gratis hela dagarna, så idén att man skulle göra det lättare för besökare att hitta P-platser blev helt galet. Men vi fick en plats till slut.

När vi skulle gå vidare så fick jag syn på dessa ljuvliga rosa pioner.


Det blev naturligtvis en i närbild också.
Här blev det vårt ställe att äta maten på . Det heter Telegrafen och de har skaffat sig en uteservering på Stortorget.
Strax innan vi kom fram hit, så mötte vi ett par tjejer. Den ena stannade mej och sa: Du känner inte igen mej! Nej, det gjorde jag ju inte. Men jag fick reda på att hon och hennes föräldrar och hennes dotter bodde på samma hotell som vi nere i Side. Vi hade ju precis kommit hem igen därifrån. Men jag hann inte att säga, att det är svårt att känna igen folk, när de har kläder på sej. Där var det ju bara bikini, som gällde vid poolen.
Det här var vad vi åt: Spättfiléer med pommes frites med bearnaisessås och en fin sallat. Smakade jättegott.
Ute på torget finns den här fina skulpturen.
Och den här gulliga turistbyrån.
 Sen vi hade ätit vår lunch och varit ute på stan och kollat butikerna, så blev det dags för en kopp kaffe och en chokladbiskvi vid en servering mitt emot kyrkan, som ligger i närheten av Stortorget.

Så blev det hemfärd och kryssning med bilen för att komma till garaget. Det var ju vägombyggnad på gång, så det gick inte att köra den ordinarie vägen dit. För att ge dej inblick i hur vi har det runtomkring oss, så visar jag en liten film, som jag har gjort idag. Sen vet du vad vi har att genomlida. Bussarna som vanligen går rakt fram, får svänga in på vår gata och det har blivit en extra hållplats precis utanför vårt port.

Glöm inte min tävling. Den finner du här.

Dagens Citat:

En resa på tusen mil,

börjar alltid med ett enda steg.

Kinesiskt Ordspråk.
******************************************************************************
 Glöm inte heller min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

chokladbiskvi! nu måste jag leta igenom skåpen.. o så sugen jag blev på ngt sött
kram

Siita sa...

Vilken trevlig plats. God morgon o kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Försökte redan igår att kommentera på resbloggen och tacka för tiden ihop i Side, men kommentarerna går inte fram! Hoppas denna gör det! Kramar till er bägge!

Anonym sa...

Jag tänkte på er därnere igår. Fick ni massor av regn och åska som dom hade lovat? Kram

carinasjolund sa...

Vilken underbart plats!
Och maten såg riktigt smarrig ut :)
Ha en fin kväll vännen♥

Susanne P sa...

Vad underbart!
Och maten så så god ut! Jag älskar rödspätta!
kram

Anonym sa...

Wow! Spätta med Remoulade, Pommes med Bernaise eller Pommes sauce. :)