onsdag 22 juni 2011

Besök hos våra goda vänner i deras trädgård.

Idag ville vi tvångsbesöka våra vänner på Råå, men de var inte hemma, när vi kom dit. Så vi begav oss upp till Ica-Maxi och kikade efter dem. Vi ringde också, men fick inget svar. Men plötsligt ringde vår telefon tillbaka och vi bestämde att komma hem till dom. De hade just varit på ICA-Maxi själva. Vi hade redan köpt lite kaffebröd, men det fick vi inte bjuda på.


Här är deras pergola, kan man väl kalla den. Det växer vackra rosor till vänster och det som skymtar till höger är vinstockar.

Till höger så håller de på att lägga nytt tak på sin utealtan, så vi satt utomhus inte här,men lite längre bort. Vi hade fint väder och vädrade våra tankar om resor vi har gjort både var för sej och tillsammans.

Det har hänt flera gånger att vi har blivit överraskade av att de har kommit till samma ställe som oss utan att vi har vetat det. Men vi har rest tillsammans några gånger också.

 Vi gillar alla fyra att resa och se oss om. Så det var mycket snack om att resa. Vi ska ju till Rhodos i september och de tänker sej till Kreta ungefär samtidigt.


Så kan du se deras trädgårdsland, som de är så stolta över och det förstår jag. Där kommer de att få fina hemodlade produkter.


Detta är en underbar rosenbuske, där faktiskt en del av rosorna redan börjat att blomma ut.

Vad tror du att detta är för slags blomster? Jo, det är bönor i blom. De är ju riktigt vackra, blommorna alltså


Nej men titta! Ringblommorna har redan slagit ut! Jag tänker bara att de blommar mot hösten.


När vi var på väg hem gick jag runt i trädgården och kikade på alla dessa vackra blommor. Det här är en jasmin. Den doftade så gott.


Så här mot slutet så kom jag tillbaka till den stora rosenbusken och var tvungen att fota ett par rosor till i närbild där.

En del av bilderna har jag beskurit och även fotat i Macroläge, för att få fram blomstren i fin närbild.








Dagens Citat:

Kärlek botar människor,

både de som ger den

och de som tar emot den.

Karl Augustus Menninger.

*********************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Så har jag ju en tävling där du kan vinna. Klicka här!

Nu blir det röstfiske också. Jag är med i en fototävling och skulle bli glad om du röstade på mina bilder. Klicka här!

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

 

11 kommentarer:

Agneta sa...

jasmin har vi i våran trädgård med, jag älskar doften!
Sv; bloggvärde? helt ärligt så vet jag inte vad det är och hur de räknar ut vilket värde ens blogg har. Jag har ju varken egen design eller lägger ner mig speciellt mkt på min, dvs inga mängder med besök mm mm men jag gillar min blogg ändå och alla trevliga personer jag har kommit i kontakt med tack vare den!

Nillas Trädgård sa...

Riktigt vackra bilder!!!
Jag förstår om de är stolta över trädgården :-)

Fenixmonas sa...

Underbara fina blomsterbilder! Vilken härlig trädgård de tycks ha! Kramiz

Malin sa...

Vilka härliga bilder man fick njuta av från era vänners trädgård. Dom bor verkligen fint. Fint citat.

Ha en fortsatt fin dag
kram
wiper.bloggplatsen.se

Anonym sa...

Vilket vackert Citat!

Kram
Stevie

carinasjolund sa...

Vilka underbara sommarbilder!
Tänk om man hade så fint :)
Trevlig midsommar vännen!
Kramen♥

Nett sa...

Men så härligt de bor :) det ser ju så mysigt ut med altanen och alla dessa blommor :) Syns att någon här har ett stort intresse. Kram

Siita sa...

Härlig trädgård. Jag har oxå en Jasmin men än är den i knopp bara. Kram

Anonym sa...

När jag ser den vackra trädgården tänker jag på allt jobb dom lägger på sina växter. Det sköter sig inte själv, men vilket fint resultat! Kram
Jag hoppas din Midsommar blir jättefin!

kaffehörnan sa...

Du är ju en pingla du 10 koppar tvångsbesöka
Fick ett gott skratt
Så vackert dom har det

Önskar en fin midsommar
kram

Sussi sa...

Vilken vacker trädgård. Förstår att dom är stolta över det grönsakslandet. Har själv försökt men mitt tålamod sinar. Just nu växer det mest prästkragar där ;)

Sv. Då var de det där med tålamodet igen. Det är ju jäääättelänge kvar tills vägen är bra. För när dom är klar med den här sträckan börjar dom på nästa etapp och tyvärr så bor vi längre bort än den med :(

Trevlig midsommar på dig

Kramisar