torsdag 30 juni 2011

En alldeles vanlig torsdag.

Vi åkte ner till stan med bussen i middags och gick omkring och kikade lite här och lite där. Anledningen var att vi behövde köpa nytt thé, för det gamla är på väg att ta slut. Vi handlar i en specialbutik, en sort som heter Fortuna. Det är så gott och smakar av frukt.


För att komma ihåg namnet på vårt Thé, så tänker jag på den här stranden, som faktiskt heter Fortuna. Där har vi också varit och solat och badat, men inte idag.

Så skulle jag hämta medicin på Apoteket. Men man hade inte min sort i lager. Om jag skulle handla just den sorten, fick det bli i en-pack i stället för tre-pac, som doktorn har skrivit ut. Det skulle bli dyrare för mej att köpa ett paket idag och sen två paket en annan gång. Inte handlade jag inte.


Detta händer just samma dag som man på TV berättar att kunderna på apoteken inte är nöjda i samma utsträckning som tidigare. Det ju hände mej för ett tag sen, när jag skulle ha en salva till ögonen, för att jag hade fått en vagel. Då fick jag ju en salva som var menad till hundar och katter. Visserligen fick jag pengarna tillbaka, när jag upptäckte felet. Förpackningen var markerad med VET och det betyder att det ska skrivas ut av en veterinär.

 

Klicka på glassen ovan så kommer du till ett inlägg om Glassbilen. Sibbes ena barnbarns barn har en visa om den.


Hon brukar sjunga:

Jag lurar små barn.
Jag lurar små barn
på deras veckopeng.


Dagens Citat.

Jag har en stark känsla av att motsatsen till kärlek

är apati.

Leonardo Buscaglia.
******************************************************************************'''


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Så är det sista dagen på min tävling. Klicka HÄR så kan du också tävla.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Anonym sa...

ja det enda som blivit bättre för kunderna är nog tillgängligheten
kram

Agneta sa...

jag håller med helt ang glassbilen, en gång lyckades Emil övertala mig att vi skulle köpa några spökglassar de hade där..de var de minsta j-a glassar jag någonsin sett till ett hutlöst pris. Nu får de tjata bäst de vill för glass handlar vi bara i affären till ett hyfsat pris!

Anonym sa...

Ja HEMGLASS har blivit Dyra!
:(
Var köper man ingredienser till Nässelsoppa?!
Och hur tillagar man den sedan?!
:)

kaffehörnan sa...

Den glassen ser verkligen mums ut
kram

Margit sa...

Ja Gilla, NU har jag vrit inne och titta och läst i din blogg..sett bildera..även "presenten" du vann...
jg har nu "delat med mej"..av många hjärtan..tror att det nu jkan vara ca 20 st...Har köpt den här iKolsva. När jag skulle köpa gardiner..så "hittade " jag dem..Hon gör dem själv och säljer,,,
Jag tycker det är roigt at dela med mig...
Kram min kära vän!!! Hälsa Bert!!!

Margit sa...

Himmeta..och bokcafeet..ligger några kolometer från Köping... trevlig utflykt....
kram!!!

Siita sa...

God morgon. Idag kom jag ut på nätet. Jag handlar aldrig av glassbilen mera, för dyrt. Kram

Fenixmonas sa...

Apoteken numera har blivit en djungel och det är inte alltid lätt att få det man behöver...Ju fler kockar desto sämre soppa!! Kramiz

Anonym sa...

Jag är så gammalmodig att jag vill att thé ska smaka thé och inget annat. Gärna annan dryck men.....
som så mycket annat blir det skit när man avreglerar. El, apotek osv.... Kram