lördag 4 juni 2011

En varm och gosig dag i solen.

Idag har vi varit i Sibbes dotters koloni. De var inte där själva utan på väg från Kreta. Så vi satt bara i deras trädgård och myste i det härliga vädret. Vi hade med oss kaffe och mackor med stekt ägg och kaviar. Vår favorit, när vi är ute på liten picnic.

Igår visade ju mina dagens klädslar, men se det gör jag inte idag. Inga bikinibilder här inte.

Kan du gissa vad nästa bild är, så tycker jag du är duktig.
 Jo, det är en bild av himlen som den såg ut idag. Helt molnfri. Inte en sky ens en gång.
 Kolonister är ju ett släkte för sig. De går och pysslar och pyntar i sina lotter. Ju flera blomster dess bättre är det. Det tycker i alla fall vi, som slipper släpet och jobbet med det. Resultatet blir ju jättefint.
 Jag vet inte vad alla dessa fina blommor heter, men vackra är de.
  De här är i alla fall aklejor, fastän inte den riktigt vanliga sorten i blått, för den här är i mörkt lila. Mörkare faktiskt än vad bilden visar.
 
 Grannen har en sån här fantastiskt fin Rhododendron och vid sidan av den är det en rosenbuske med vita blommor.
  Precis vid grinden står de här graciösa blommorna.
 I ett hörn av tomten står det en Rhododendron också. Vacker i sin blomning.
 
 Jag kunde inte låta bli att visa en Rhododendronblomma taget i macroläge. De är ju så fantastiska när man tittar nära intill.
  Gissa vad den här familjen tycker om.
  Ja, man kan undra.
 Jag får väl visa deras husdjur Strega, en norsk bondkatt.

 Så slutar jag med att ett flygplan förstör den vackra himlen.

Dagens Citat:

Mannen tror att han väljer kvinnan,

men oftast är det kvinnan,

som väljer mannen,

som ska välja henne.

Paul Géraldy.
**************************************************************************** 

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Diana sa...

Härliga bilder! Var är det dottern har sin koloni? Mamma har sin på Närlunda, himla mysigt!

Sv: Jag har inte körkort så det får bli Batman som sköter allt med bilen. :)

Vicke sa...

då hade ni en mysig dag bland allt det gröna, jätte fina bilder blev det

Siita sa...

God morgon. Vi fick in en massa moln på em igår o det blåste satan. Blåsten är här nu med, men solen skiner. Kram

Anonym sa...

Morsning,,det var en blomprakt som heter duga,,I dag är det helmulet här,bara +10 grader,men det blir bra bilväder,jag ska åka ner till sonen utanför Uppsala för att Snooza lite med barnen, eftersom jag ska åka upp till stugan i södra lappland på tisdag..Haé Kram.

4U2 sa...

Och idag är det likadant! :)

anniepiie sa...

Åhh va många fina bilder! :D Här är det oxå fint väder idag! :) Hoppas att du får en fin dag vad du än ska hitta på för skoj! ;) Kramis

Anonym sa...

"Stektäggmedkaviarmacka" är min absoluta favorit. Min pappa gjorde alltid det när vi skulle ut och fiska.
Koloniträdgårdar är så vansinnigt vackra när dom är välskötta! Klart att ni njöt! Kram

ansepanse sa...

ett härligt ställe att tillbringa en vacker dag på, jättemånga fina blommande växter
Sv: vovvarna - för de är två - stannade hemma med mig :D
kramar

mire sa...

Tjaa ♥ Så skön blogg du har. Allt bra med dig idag?
- Du, jag tänkte tipsa dig om en tävling som jag har
i min blogg där du kan vinna ett valfritt linne. Gå in
och kolla ifall någon utav dom faller dig i smaken, samt
va med och tävla.

Här har du länken direkt till tävlingen:
http://mires.webblogg.se/2011/june/min-andra-tavling-valj-valfritt-linne.html#comment

Ha det bäst! ♥

- sorry om du inte gillar reklam!

carinasjolund sa...

Härliga sommarbilder :)
Hur mår söt vovsen, har han piggat på sig?
Ge han en bamse kram från mig :)
Kramen vännen♥

Mi sa...

Låter som att ni har haft det riktigt skönt.

Önskar dig en fin nationaldag!!!
Kram!