söndag 5 juni 2011

Ettårsjubileum här. Tävling!

Jag började just fundera på när det egentligen var jag började blogga här. Tittade efter och minsann var det inte dagen för ett år sen. Den 5/6 2010 flyttade jag över från Metrobloggen och kom hit. Tänk vad tiden går fort!

Då kan det ju vara dags att jag ordnar en liten tävling, som du kan vara med i. Vinsten blir det här:
Ja, vad kan väl detta vara, tänker du. Jo, när jag övertog en lokal 1970, så hade det funnits en hattaffär där sen nån gång i början på 1900-talet. Där övertog jag också en hel del spännande gamla saker som bland annat det här skärpspännet. Du ser både framsidan och baksidan. Det finns även i  svart. Du kan alltså få ett alldeles unikt skärp om du väljer spännet. Du väljer själv färg på spännet eller tar broschen nedanför.
Den här broschen kan du som vinner också välja på. De är alltså gamla unika saker och kan inte fås idag.

Om du vill vara med i min tävling, anmäler du dig i det här inlägget. För att få mer än en lott, så ska du länka till min blogg, sätta in en av bilderna och skriva i din blogg om tävlingen. Om du går med som följare, blir det hela tre lotter. Lycka till!

Tävlingen avslutas den 30 juni.
Det var varmt här idag. Tempen visade 28 grader och det var picnic i parken nedanför vårt fönster. De satt alltså hellre ute än inne i sin ägandes restaurang.


Så ville jag berätta lite om Noack igen. Han mår fortfarande inte bra och vill inte äta och nästan inte dricka. Så Sibbe har kokat kycklingfiléer till honom. Det är det enda vi får i honom.

Han ville inte ens ha sitt ordinarie tuggsticks, när vi kom in med honom. Matte ska ta kontakt med veterinären så fort det bara går. Hon har ju redan köpt medicin för över 1000 kronor. Vi misstänker nästan att han kan ha ont i nån tand, eftersom det bara är lättuggat han äter.

När vi var ute idag, så gick han väldigt långsamt och såg lidande ut. Vi satte oss vid torget och Sibbe köpte varsin glass till oss. En isglass till Noack, för han får inte ha något med mjölkprodukter för medicinens skull. Han tog en slick, sen åt han inget mer. Men kycklingfiléerna gick ned i ett nafs.

Dagens Citat:

När två män i ett företag alltid är ense,

så är den ene onödig.

William Wrigley jr.
*****************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du,,Ja jag måste ner o Snooza innan jag åker upp till lappland på tisdag,,det blev en kulig dag,Haé Kram.

Anonym sa...

Tror den funkar Nu!
;)
Det är väl han som har fel som är onödig!
:)
Ha en bra Kväll!
:)
Kram
Stevie

Anonym sa...

Tror den funkar Nu, min blogg så bilderna syns!
;)
Ha en bra Kväll!
:)
Kram
Stevie

Anonym sa...

Hej du,,ja du må tro vilken kul dag jag fick i Vreta,barnens mormor och morfar hade rest upp från Göteborg,så vi hade en äventyrsdag tillsammans,jättekul,,jag har gjort ett inlägg om dagen..Haé Kram.

Anonym sa...

hoppas att ni får reda på vad det är för fel
ötwö
kram

Agneta sa...

klart jag vill vara med o tävla, broschen skulle vara hur fin som helst här på mig :-) en länk ska du få en annan dag, sitter inte på världens mest uppkopplingsbara ställe just nu!
låter inte bra med Noack, hoppas ni/de finner vad det är som fattas honom
Sv; anade att du tagit bilden i Hälsobacken, för det var det första jag tänkte på när vi åkte ner i fredags :-)
kram

attis sa...

Hej vännen. Ja du, Whiskey kan användas till mycket*fniss* Klart jag är med och tävlar om så vackra ting. Länkar i morgon. Följer dej gör jag. Hoppas det går bra med Noack. Ha det bäst. Natti natti och suss gott.
Kramen

Anonym sa...

Ja, så var det Svenska Flaggans Dag!
Hoppas att Ni har bra väder denna Söndag (?) som är en Måndag!

Kram
Stevie

Jag och Leonardo var lekkamrater som barn,
eller var det Luciano han heter?!

Vicke sa...

Det var fina priser, du svarade på en fråga som stevie hade ställt till dig i min blogg, ha en fin Nationaldag nu

attis sa...

Tack för de orden. De värmer. Jag gillar whiskey om jag får blanda det med lite pommac och is. Jag ska fixa länken idag. Ha det bäst.
Kramen

Vicke sa...

Du skrev så här:

Du är ju en rktig nomad, som flyttar både hit och dit.
Svar: Jag har ingen svårighet att se dina bilder. Kvällen är verkligen fin och det hoppas jag att du också har.
Kram/Gilla
Det där om bilderna var det stevie som frågade dig om

Anonym sa...

Så Då har jag publicerat och länkat Din Tävling i min blogg! Kolla så man kan se bilderna!

Kram
Stevie

PS! Hoppas att Noack har det bättre!
:)

anniepiie sa...

Tiden går verkligen jättefort, själv började jag blogga 2009 och bytte från metro till blogg.se i mars! ;) Ha en fin dag nu! :) Kramis

Sussi sa...

Men stackars Noack då. Hoppas det är något med tänderna för det är lättfixat om man jämför med borelia. Bra att ni får i honom någonting i alla fall..

Sv. Nä, det finns en hel del finesser att lära sig. Man får prova sig fram. Annars så finns ju auto även på den här kameran. Det blir en stooor skillnad på bildkvalité i alla fall :)

Kramisar

Anonym sa...

Snygga grejor, men jag använder ju inte skärp! Hoppas många vill delta! :) Kram

attis sa...

Hej och hallå. Nu har jag länkat till din tävling.
http://attisblogg.blogg.se/?tmp=06142540
Kramen

attis sa...

Tackar :)
Kram