lördag 25 juni 2011

Midsommardagen och böcker jag läser.

Nu går vi ju mot högsommaren och nu vill vi ju bara att vädret kommer att bli bättre än i dag åtminstone. Det har varit rätt mycket och tjocka moln på himlen. Men som tur är så har det inte regnat. Nu börjar vi längta efter att få bada i Öresund. Det har varit för kallt i vattnet för det och inte ens gradantalet i luften har varit så uppiggande på ett tag, att man fått lust att ens sola sej lite.


Nu har jag läst ut den här boken av Anne Holt. Den har hon skrivit tillsammans med Berit Reiss-Andersen. Och översättningen har Maj Sjövall gjort.

Anne Holt var Norges Justitieminister under åren 1996-1997 och boken handlar om ett mord på Stadsministern Birgitte Volter. Hon hittas död på sitt kontor och har skjutits i huvudet. Så följer en stor utredning om fallet. Man frågar sej: Är hon skjuten som Stadsminister eller som privatperson?

Det enda jag har mot boken är, att den är lite rörig, hoppar mellan olika personer och det blir lite förvirrande ibland. Men man kan ändå inte slita sej från att läsa till slutet, som är mycket överraskande.


Så har jag börjat på den här boken, som verkligen är intressant. Den heter Brännmärkt och är skriven av Catharina Ingelman- Sundberg. Men än tänker jag inte skriva mer om den.

Jag har ju förmånen att få låna böcker genom Sibbes dotter och hennes svärdotter. De har båda ordnat med bibliotek på sina arbeten och man får låna vilka böcker man vill.

Det är som på hotellen när man är på semester. Man lägger sina böcker, när man har läst ut dom och då kan andra "låna" dom. Så gör jag varje gång jag är på semester. Det blev många böcker den här gången också, när vi var i Turkiet.

Dagens Citat:

Vi borde ha betydligt fler blygamma genier i landet.

I dag vad jag kan bedöma,

är vi inte mer än ett tiotal....max!

Okänd.
*****************************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Jag har ju en tävling hos mej också. Klicka här, så kommer du dit och kan vinna!

Så tävlar jag i Husman Hagbergs fototävling och du kan rösta på mina bilder här.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

12 kommentarer:

Nett sa...

Ganska perfekt när man kan lämna ifrån sig det man har läst och kan även hitta något som passar en :) Köttfärs/ nötfärs går åt en hel del här hemma. Gott!! Kram

Siita sa...

God morgon. Nu är det flera år sen jag läste något. Handarbetet tar all tid. Men ska låna sisa delen av grottbjörnens folk av Ingela sen. Kram

Fenixmonas sa...

Ja, jag ficj ju boken om Vincent av dig...den står nu i "biblioteket" på Tropic! Käckt att kunna gå dit och hämta sig en bok! Kramiz

Nett sa...

Gott att vara allt på det mesta, själv är jag ju allätare med, men allläsare..nja, har varit för många år sedan, nu känns det som att jag inte har tiden. Men det kanske kommer till mig med. Kram

carinasjolund sa...

Jag tycker oftast att det alltid är för kallt i vattnet! Men så är jag en badkruka oxå :(
Hoppas din midsommar varit bra? :)
Kramen på dig♥

Sussi sa...

Nä, röriga böcker håller jag mig helst ifrån. Det ska vara lättsamt att läsa. Jag läser nog helst böcker med komiska, romantiska och bara lite spänning. Men det är sannerligen en bra förmån du har! Här skiner solen lite då och då idag. Igår var det värre..

Ha en härlig söndag
Kramisar

Nett sa...

Visst hade du rätt, det var hjul :) Japp, det skrivs en hel del. Skriver en massa utanför bloggen med, mer till mig själv :) Och foto, jag fotograferar varje dag :) Kram

Nett sa...

Härliga intressen som vi har :) Samma här, har alltid med mig kameran, har nyss varit ute på promenad och kameran med då givetvis :) Kram

Vicke sa...

det blir nog några böcker under min semester nu, ha en fin kväll

Malin sa...

Vi har haft jättefint väder här i dag och verkar bli kvar ett tag. Jag skall se om dom böckerna finns som ljudbok. Jag längtar att åka neröver Skåne för det var några år sedan vi var dit och hälsade på några släktingar. Det är så fint neröver och mycket att uppleva och njuta av.

Ha en fin kväll
kram
wiper.bloggplatsen.se

wiper sa...

Jag ser att det blir fel och det är därför jag skriver wiper och min bloggadress under kommentaren. Det blir galet varje gång jag skall registrera mig på blogger. Det blir ingen länk. Jag kommenterar genom google men får kolla upp om jag kan ändra detta

Agneta sa...

sådär gör jag med med böcker på resor, läser och så "skickar dem vidare"...här i Åstorp har vi ju Activa, där köper jag bra pocketböcker för 1 kr stycket och det är perfekt nu på semstern..läsa och så ge dem till någon!