lördag 11 juni 2011

Noack för sista gången.

Idag blir det en hel del bilder från igår. Det är det enda jag orkar göra idag.
 
Här har vi mött upp vid McDonalds, för att följa Matte och Noack till Djursjukhuset. Hon skulle dit för att få besked om röntgenproverna.

Vi väntar utanför ingången medan Matte anmäler dem i receptionen.
Här har vi Noack och Mattes Pappa, som också kom för att hjälpa till. Vid det här laget hade vi varit iväg för att handla mat, men körde till sjukhuset efter att vi hade fått besked att det var allvarligt med honom.
Det var en stor gräsmatta utanför ingången och här väntade vi alla på att Matte skulle bestämma sig.
Här håller Matte på med att kela med Noack så länge som möjligt.
Morfar och Noack tillsammans.

Vi är helt övertygade om att Noack visste att det var sista gången vi sågs, för han gick runt bland alla i släkten och Mattes vänner och blev kelad med. Det var många som kom för att vara med om Noacks sista dag. Han var så omtyckt av alla och flera brukade också passa honom, när inte vi kunde.



 Det var svårt för alla och tårarna rann överallt.





 Sista bilden på Noack. Vi begav oss hem, för vi kunde inte stå ut med att se honom på annat sätt än levande.

Nästan alla, som hade ställt upp och kunde, stannade kvar tills Matte bestämde tiden till ½ 8 på kvällen. Då fick han somna in i Mattes knä. 

24 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt Hjärta Gråter för Honom.
:(

Siita sa...

Förstår att det var en tråkig dag för er alla. Kram

anniepiie sa...

fy så tråkigt... Ser på bilderna att han var en mkt fin hund minsann! :) Kramis

Aurora sa...

förståratt ni sörjer.Vilken go hund. Kramen

Jenfan75 sa...

Åh så ledsamt ! jag kan inte hålla tårarna borta när jag läser om denna otroligt fina hund..

Fenixmona sa...

Å´Gilla! Nu gråter jag så mycket så jag kan knappt skriva...Jag känner med er alla och vet precis vad ni går igenom! Jag har också varit tvungen att skiljas från en älskad vovve! Kramar till både dig och Bert!

kaffehörnan sa...

vad fin hund
Gud vad jobbigt, aldrig lätt att ta avsked
kram

Vicke sa...

det var jätte fina bilder på Noack

Sussi sa...

Vad bra att ni alla hade chans att vara där och säga farväl till en underbar Noack men oj vad svårt det måste ha varit. Jag lider så med er..
Inte kunde jag hålla mig från tårar det här inlägget heller. Förstår att han kommer bli djupt saknad..

Sv. Ja, herregud vilket svårt beslut men jag hade bestämt mig för exakt samma. Det är inget drägligt liv att gå omkring med en lunga bara..

Kramisar

Anonym sa...

Jag gråter... Fy så ledsamt! Men fortfarande ett riktigt beslut. Han hade inte fått ett bra liv med bara en lunga.

Kram!

Yvonne :-) sa...

Jag förstår att det har fällts många tårar.Jag fick 14 bra år med Tora! Det kommer att ta tid att komma över det värsta saknaden.Kram!

Yvonne :-) sa...

Saknaden blir alltid lika stor.Noack visste vad som skulle hända.Tora visste och våra andra hundar också! Jag tycker att det är konstigt att alla valparna i kullen är döda.Förlåt att jag frågar men vad var det för fel på de andra?? De som inte har haft djur kan inte förstå att man kan sakna ett djur så mycket.Även om man har flera djur så har var och en sitt värde sin plats ,och man saknar dom lika mycket.Kram!

Anonym sa...

Hundlivet är lika orättvist som människolivet. Bara 4 år.........
Jag förstår att det känns tungt, men jag är övertygad om att det var rätt beslut och det vet Noack i sin himmel! :) Kramar om er!

Mi sa...

KRAMA; KRAMAR!!!!!!!

anniepiie sa...

SV: jo det är sant! :) NU ska jag snart kolla på solsidan och sen blir det att bada, och prova den nya body scruben! :) Kram

Yvonne :-) sa...

Människor som inte har djur kan inte förstå att man kan ha djupa känslor för ett djur.Jag tycker synd om dom för dom går miste om mycket vänskap som ett djur kan ge .Kram!

Anonym sa...

förstod att ni gick jag började gråta bara jag läste
kram på dig gumman

carinasjolund sa...

Får tårar i ögonen när jag läser detta.
Att måsta mista sin bästa vän!
Mina tankar går till er♥

Fenixmonas sa...

Godmorgon go vänner...Sorg är alltid så tungt att bära men livet går trots allt vidare, fast man inte tror det just då. kramar om er bägge!

Anonym sa...

Godmorgon Gilla!

Har just ätit frukost (22 piller) så jag känner mig nästan mätt och belåten :)

Ja tänk att det skulle ha varit helgdag idag, men Svenska folket valde Nationaldagen istället för Annandag Pingst! Som om vi inte skulle kunna få ha bägge dagarna röda. :(

Ha en fin "Annandag" :)

Kram
Stevie

http://youtu.be/DD_5BWdlKas

Anonym sa...

kan inte kolla på bilderna igen utan att börja gråta.. så fin han var
kram

Anonym sa...

Jag tänker på er och hoppas det känns bättre idag! Kramar från oss i Götet...

Agneta sa...

åh, jag gråter när jag läste detta..har inte varit hos dig här på ett par dagar och visste inget. jag är så ledsen för erans skull..allihop! Att låta sin familjemedlem somna in, är inte lätt. Vi gjorde det för 3 år sedan och jag saknar Swaij än.
kram

Hörni sa...

Sv: Åhhh, tårarna rinner.. Han var helt underbar eran Noack, jag förstår att ni alla var väldigt ledsna. Men så fint att ni alla tog farväl av honom så som ni gjorde, och så fint att matte tog det beslut som var bäst för Noack. Kram!

Sv: Tack, ja Lilla Mu är verkligen en underbar person och ger oss så mycket glädje att det inte är klokt.:)