onsdag 1 juni 2011

Sol även hemma.

Idag hade vi fint väder med en bra temperatur på circa 20 grader. Så vi bestämde oss för att åka ut på Råå och sola.

Vi hade ett ärende till banken också, så vi parkerade inne på Råå. Då kommer en tjej, som jobbar på Hemköp hos oss, med nåt i famnen. Vi känner henne rätt väl, för vi brukar låna böcker av varandra. Hon har skaffat sej en liten söt vovve av rasen Keeshond.

Sen vi hade hälsat på den lilla godingen fortsatte vi vårt värv och åkte sen ner till Landningen. Så kallas stället, för att där landade fiskarena förr. Vi brukar ligga där ibland och både sola och bada där. Men det blev inget bad idag, för vattnet är för kallt ännu.

Jag fotade lite mot Öresund och fick några fina bilder.
Det är en tremastad segelbåt du ser i fjärran bortom bryggan, där måsarna sitter.
Det är just vid den här bryggan, som vi brukar gå ner i vattnet. Men inte idag.
Här syns tremastaren en gång till.

Så här långt har blomningen gått hos vresrosorna redan.

Vi har haft Noack idag igen, men han mår absolut inte bra än. Jag är riktigt orolig, för han äter ingenting och vill inte vara ute och röra på sig, utan ligger mest hela tiden och bara vilar.

Dagens Citat:

Gör det viktiga

inte det brådskande.

Okänd.
**********************************************************************
 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

12 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Sååå söt valp. Tråkigt med Noack. Men han piggnar nog snart till sej. Kram

carinasjolund sa...

Välkommen hem kära vän :)
Kramen♥

Anonym sa...

Det citatet håller jag med om!
Läcker tre mastare!
Hoppas allt är bra med Dig/Er!

Kram
Stevie

Eva sa...

Hej!
Tack söta du för din kommentar. Jag känner att det bästa för mig skulle vara att skiljas men jag vet också hur det skulle påverka alla. Jag har så svårt för att bestämma mig men jag tror nog att det blir att jag flyttar snart.
Kram och välkommen hem till Sverige igen.

Anonym sa...

Välkommen tillbaks till Sverige då :-)

Verkar som ni har haft det toppenbra, och kul att träffa Fenixmona och hennes vänner.

Hoppas Noack piggar på sig snabbt!

ansepanse sa...

vad är det med Noack-vovven? jag blir så orolig
vilken söt hundvalp :) och att se tremastare så där är ju något alldeles extra ju
kramar

Nett sa...

Har läst.. Härligt att läsa om er resa, har själv varit i side men det var några år sedan, då bodde på på ett nybyggt hotell. Själv skulle jag kunna tänka mig att åka ditt igen, det var en skön vecka jag hade där med döttrarna.

Din webbadress kom inte med i din kommentar hos mig.. Kram

diana sa...

Vilken söt hund. Mås och båtbilderna är jättefina. Vad tråkigt att Noack inte mår bra. Borrelian som spökar?

Mi sa...

Så söt vovve!!
Fina bilder du tagit.

Sv: Nu kommer jag in på bloggen igen. Det verkar som om det har varit strul med många bloggplatser.

Kram, kram!!

Vicke sa...

Vilken härlig dag ni fick och fina bilder blev det igen, ha en fin kväll nu

Anonym sa...

Hejsan,ser att ni fick en fin dag,,klart att man inte badar innan vattnet är någorlunda badvänligt.Hoppas Noa kryar på sig.Haé Kram.

Sussi sa...

Hoppas ni haft en riktigt bra semester. Härhemma har väl vädret inte varit allt för fint och varmt. Men det hinner ju bli :)

Stackars Noack. Hoppas det går över! Förstår att du blir orolig. Äter Noack godis fortfarande? När en hund slutar med det så är det inte bra. Som sagt var, håller tummarna stenhårt för att han ska krya på sig!

Kramisar