tisdag 28 juni 2011

Solbad nästan hela dan.

Ja inte riktigt ändå, men mellan ½1 och 4 låg vi vid stranden i Larödbaden. Dit skulle vi ju igår. Det var nog tur, för igår så var det nästan vindstilla och varmt. Idag fläktade det alldeles lagom för att orka ligga i solen. Vi hade det jättehärligt med mackor och kaffe med oss och sen köpte vi varsin glass i glasskiosken här.


Så här ser det ut vid Larödbaden. Tack vare att vi inte var i och doppade oss, så blev det inget foto från själva stranden. Vi ligger alltså här vid ett jättestort gräsområde. Men behöver verkligen inte strida om platserna.


Vi kan i alla fall se ut över Öresund, eller Sundet i dagligt tal. Det är Danmark i bakgrunden och i mitten där ser vi Kronborgs slott. (Hamlets slott).


Jag trodde att det skulle synas att udden längst upp på land var den nordligaste delen av Själland i Danmark. Den slutar ungefär i mitten på bilden i himlens nederkant.


Den här gamla cykeln stod lutad mot en soffa, som var alldeles intill där vi låg. Cykeln var inte rostig, men målad med svart färg som var alldeles knottrig. Det var nog för att få ha den ifred från tjuvar. Den stod alltså bara nån meter från oss. Men jag tyckte faktiskt att den var charmig.


Så tog jag ett foto mot Helsingborg. Men stan syns ju inte härifrån. Om vi hade gått vägen fram här så hade vi kommit alldeles nedanför Sofiero


Till slut visar jag ett buskage med Vresrosor, som blommar så vackert nu.

Vad gör man inte för att få några bilder till bloggen ibland? Så det är väl lika bra att jag skickar in nån mer bild från igår.


 Det här är alltså Vikens hamn med alla båtar. De låg så fint i solen och vattnet var alldeles stilla.


Längst ute nästan på piren låg den här gamla båten. Vad den ska göra för nytta vet vi inte.


Men vi vet vad skutan heter i alla fall.

Så ser vi lite mer av fiskeludorna i Viken. Det är namnskyltar, eller vad det heter, som har suttit på olika båtar.


Dagens Citat:

Det spelar ingen roll hur sakta du går,

så länge du inte stannar.

Confucius
***********************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥   

9 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig dag igår, om jag hade sluppit jobbet. Kram ha en fin dag till.

Fenixmonas sa...

Så härliga dagar ni har nu! Här är det bara jobb, 12-timmarsdagar...så trött så jag sover vid nio varenda kväll. Ska strax iväg igen! Kramiz

Anonym sa...

Det citatet förstår jag inte riktigt!
:(

Anonym sa...

det ska bli jätteskönt med semester. vresrosor? växer de bara vilt?
kram

Anonym sa...

ja det är nog enklast :)
kram

Vicke sa...

blev det inga dopp??

Sussi sa...

Åhh så härligt. Önskar jag hade semester nu men får vänta ändå till v 31 :(
Hoppas det finns lite finväder kvar då!!

Sv. Du är snäll du.. Jag personligen tycker vi är alldeles för slöa när det gäller renoveringen. Vi har långa perioder då vi bara jobbar på våra jobb och inte orkar göra någonting annat..

Kramisar

diana sa...

Vad härligt det ser ut :)

Anonym sa...

Riktigt härliga dagar som vi kan utnyttja på bästa sätt. Får jag gissa att ni hade ägg och kaviarmackor? Kramar