fredag 3 juni 2011

Solen skiner över alla snälla barn.

Det här är "Dagens Outfit". Tröjan köpte vi nere i Side hos Marias butik. Den butiken gör Fenixmona  mycken reklam för i sin blogg. Vi handlade ännu mer där och jag kommer nog att visa lite av det så småningom. Bry dej inte om att jag har handen på magen för att dölja att jag gick upp i vikt på semestern. Det mesta är i alla fall redan borta.
 De här första två bilderna tog jag i går på Kristi Himmelfärdsdag, för att visa så långt försommaren har kommit.

De här blomstren kom i skuggan av mina hissnade upplevelser, som jag skrev om igår. (Förresten behövde jag väl inte berätta heller att vi efter en promenad satte oss vid puben på torget och drack varsina öl på Folknykterhetens dag. Oj, då! Nu gjorde jag det visst i alla fall.)

Vi hade ärende ner på stan idag för att köpa vårt specialthé i en butik, som ligger vid det här torget. Konsul Olssons Plats heter det och vill du veta mer, så kan du klicka på bilden ovanför. Vi satte oss ner vid Petters korvstånd och köpte varsin fransk hotdog med vitlökssås. Solen sken och vi satt rätt länge och bara myste.
Så gick vi en promenad längs Kullagatan och vidare till Bruksgatan, där vi hamnade hos Viva Nilla, där vi inhandlade en fin vit T-shirt med silvertryck till mej. Nu har vi hamnat på Stortorget med varsin kopp kaffe och varsitt vaniljhjärta och myste där också i solen. Pensionärer har ju gott om tid, bara dom inte hamnar i några köer.
Vid grannbordet hamnade så småningom ett sällskap och de hade denna ljuvliga Golden Retriever med sig. Här har han fått vatten. Mycket vatten.
Medan vi satt där och mös, så var det en herre som spelade på ett positiv på gatan. Men då blev jag inte färdig att fota honom och positivet, utan gick upp och fotade bara positivet, för den här mannen satt och tog sig en paus. När han såg att jag var intresserad av hans positiv, frågade han om jag ville ha ett foto på honom också. Naturligtvis! Han klev ut på gatan och poserade så glatt för min kamera. Positivet var så vackert och mannen var så trevlig.

Så nu har jag nog fått en ny läsare här, för han ville ha min adress, när han hörde att jag var bloggare. Han är också flitig på nätet sa han.
Överst på positivet fanns det en docka. Det är den här tagen i Macroläge. Då ser man den tydligt, vilka fina anletsdrag den har.

När vi kom hem, blev jag ju tvungen att prova min nyinköpta tröja med lämpliga tillbehör. Det blev alltså vita piratbyxor och ett nyinköpt halsband från Side. Nu var det Sibbe som ville fotografera, så jag slapp att fota genom spegeln.

Dagens Citat:

Du gör fel, när du berömmer en sak

som du inte fullt förstår,

men värre när du klandrar den.

Leonardo da Vinci.
******************************************************************************

Glöm inte min Reseblogg!!! Där finns det en rapport från Side, som är det senaste.

Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

18 kommentarer:

Siita sa...

Trevligt med positiv. Det var länge sedan jag såg. Nu har värmen o solen kommit hit. Massor med mygg ute. Ha det gott. Kram

Anonym sa...

Va hade alltid olika uppfattningar om saker och ting, jag och Leonardo da Vinci
:)

Anonym sa...

Det är verkligen bilder som visar att vi är kontinentala i det här landet. GOTT! Kram

Anonym sa...

ja bättre att fria än fällla
snygg tröja¨
kram

Mia systeryster sa...

Vilka härliga somriga bilder, och fina outfits=D
Kram

Hebbe sa...

Mors,,Kul med positiv,många år sen jag såg ett sådant,,fina somriga bilder,fräsig dress du köpt.Javisst är världen liten ibland.Haé Ktam.

Vicke sa...

och du glömde att dölja magen när sibbe tog kortet, men den är ju liten som jag misstänkte, magen menar jag

Jenfan75 sa...

Gomorron.
Ja här stormar det och ja solen visar sig väll ibland.
Mycket fina bilder du Hade idag/igår=)

Anonym sa...

Tur att det var en positiv herre som spelade på det där positivet :-)

Anonym sa...

nu ska jag hoppa in i duschen här o förberedamig för utgång om nu inte bodil är för trött när hon kommer hem
kram

Mi sa...

Snyggt måste jag säga om din outfits!!Och vilken blomsterprakt du bjöd på.

Sv: Ja jag är så glad att jag bor nära mina barnbarn. Det tar bara 50 min dit med bussen.
Rosor är ett fint namn tycker jag också men inte Mask - alltså maskrosor, haha.

Kram, kram!!

Viktkamp sa...

Perfekt dag =) Kram

Anonym sa...

Hejsan,jo men visst är det så att värmen tröttar,,det är ju inte så ofta som det är ferfekt Lagom väder,,Ja du var fräsig i den vita dressen.Haé Kram.

Agneta sa...

så..nu har jag läst ifatt lite här hos dig, är ju utan dator sedan 8 maj och har nu sprakat lite halvliv i mammas gamla laptop som fungerar ungefär som den känne för själv, dvs då o då!
Snygga kläder du handlat på dig!
och jag tänkte på dig igår när vi körde Hälsobacken ner och jag såg alla blommande rododendron, tänkte på din bild överst på bloggen :-)

Maria sa...

Vilken mysig dag ni haft och så fin du blev i dina vita kläder.
Ha en bra söndag/kram

Bizzon sa...

Vilka fina BILDER och VILKEN text, det är underbart, man blir bara Glad -- Ex tempore & Nulla dies sine linea. I dag var det vamt på baklucke-loppis-- gamla bryggeritomten, vid furtorpsparken.

Positivdragaren

Gilla sa...

Tack Bizzon för kommentaren. Du lämnade ingen adress, så jag kan hitta dig på nätet.

Gilla

Bizzon sa...

Hej Gilla,
Vilken fin dag,

eperzon@bredband.net
den positive