måndag 20 juni 2011

Söndagsmiddag på Pub Norrbro.

I går kände vi för att äta ute. Inte utomhus i  alla fall, för det började just regna, när vi gick ut. Vi gick alltså till Puben i huset.


Jag beställde Ugnsbakad Hälleflundra med gräddkokta kantareller sommarkål och nypotatis. Det smakade fantastiskt gott. Jag älskar ju fisk i alla former.


Sibbe beställde Wienerschnitzel Norrbro Style med stekt potatis och rödvinssky. Det gillade han och till maten drack vi en flaska vitt vin.



Vi såg så här nöjda och belåtna ut, när maten var uppäten.




Detta var alltså dagens outfit för igår.


Det var väl lika bra att visa vad vi åt till middag idag. Nämligen Levergryta med färskpotatis och BOBs lingonsylt. Smaskens!

Gå gärna in i gårdagens blogg och rösta på mina bilder i en tävling, där man kan vinna en lyxig grill. För att ha en chans, så gäller det ju att rösta. TACK!!!

Dagens Citat:

Ett skepp som har seglat för långt kan vända,

men det finns ingen väg tillbaka

för det ord som är sagt.

Malajiskt ordspråk.
***************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

13 kommentarer:

Nett sa...

Ja röstade på bilder redan igår, det gjorde jag samtidigt som jag la upp min egna bild :) Härligt att få käka ute och slippa stå och laga den själv. Kram

kaffehörnan sa...

Oj man tackar ja, ser inte gott ut, tro inget
*ler
kram

Siita sa...

God morgon. Härligt med mat. Åt ute igår oxå men glömde ta bild. Kram

Malin sa...

Det ser fantastiskt gott ut och vad fint det ser ut att vara på puben. Du själv är jättefin. Du passar ypperligt i din häftiga hårfärg. Jag har också haft långt hår för det mesta, nu blev jag sugen på att låta håret växa lite ;) Det där vinet är jättegott. Inte dumt att ha en sån pub i närheten.

Ha en jättefin dag
kram
wiper.bloggplatsen.se

Mufflo sa...

Klart jag röstar..Beklagar vovven......men där finns nog leverpastej i mängder....

Nett sa...

Men gud sååå skönt att mannen är den som står för matlagningen, här är det jag. Mannen tar den på helgerna när jag jobbar. Kram

Fenixmonas sa...

Ser så gott ut...det vinet gillar jag, mycket gott! kramiz

carinasjolund sa...

Din fisrätt ser undebar god ut :)
Men levern den hoppar jag över!
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

Anonym sa...

Nu kan jag inte kommentera här igen..........gör ett nytt försök! Kram

Anonym sa...

Så bra, nu gick det....

Anonym sa...

Så praktiskt att ha en pub i huset när man vill gå ut och äta när det regnar :-)

Fenixmonas sa...

Kom sent från jobbet så nu dyker jag i säng...Började sju i morse och ska göra det samma i morgon! kramiz

Sussi sa...

Så kul med ett restaurangbesök. Det är kul att skämma bort sig lite ibland med. Det ni åt såg jättegott ut. Fast levergrytan får nog vara för min del ;)

Sv. O Ja att han hade haft kul. Det var nog roligare för honom att vara med killarna än tjejerna ändå..

Kramisar