måndag 6 juni 2011

Sveriges Nationaldag.



Vi har inte firat Nationaldagen idag precis. För det var så fint väder i morse, så vi tog bilen och körde till Larödbaden och solade ett par timmar. Vi hade naturligtvis kaffe och mackor med oss till en lite picnic. Gissa vilken sorts mackor vi hade! Om du gissar rätt får du en puss av mej.
Nej du får en ändå.

När vi kom hem var det alldeles för varmt för att sitta på balkongen i 28 graders värme. Så jag hamnade vid datorn förstås och laddade upp ett nostalgiskt bildspel. Du kan se en liten resa i Sverige om du klickar på bilden här.


Det fick bli min hyllning till Mosterlandet idag. Nu tänker jag titta lite på firandet på TV  istället.

PS. Glöm inte min tävling. Kika här. DS

Dagens Citat:

Oberoende kallar man de människor,

som är beroende av sina plånböcker.

Danskt Ordspråk.
**************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Anonym sa...

vad annorlunda det var förr. alla äldre hade hatt t ex. bra citat
kram

ansepanse sa...

vilket härligt bildspel, det var roligt att få följa med på den resan
kramar

kaffehörnan sa...

Så underbara dagar de har varit
Jag har varit ute mkt
kram

Susanne P sa...

Hoppas att du haft en bra 6:e juni!

Här har det gossats med valpar och målats på huset hela helgen.
Sv. jo, jag har precis fått mitt kennelnamn godkänt , Kiaralines, har min första kull med valpar nu! Men jag har ju haft hund i 27 år så det var nog på tiden att jag provade detta! ;)
Kram till dej från mej!

Anonym sa...

WoW! Vad kallas jag då?!
:)
Hoppas att Ni har en Fin Nationaldag!
Själv har jag haft min syster (som bor här i Malmö) och hennes dotter på kaffe!
:)

Anonym sa...

godnatt på dig vännen
kram

Anonym sa...

Så var det Tisdag igen!
:(
Vi hade ett riktigt busväder igår kväll,
störtskurar (rena monsunregnet) samt åska och blixtar i massor! :(
Önskar Dig en bra dag!
Kram
Stevie

Siita sa...

God morgon. Ska själv inte vara med o tävla, men jag ska skicka din adress till min dotter. Hon vill säkert vara med. Stickning orkar jag när som hellst. Kram

Stattinskan sa...

Här firade vi inte "dagen" speciellt mycket - vi tillägnade dottern den istället som fyllde år :-)

anniepiie sa...

Härligt att bara slappa och sola! :D Idag är det ganska mulet här dock! :P Ha de bra...Kramis

Maria sa...

Kikar in o säger hej innan det börjar åska igen. Somna 1 inatt o vakna 3 utav åska igen. Gick upp o drack kaffe 4.30 men somna igen vid sex snåret så idag har de blivit en sovmorgon.
Kramizar från torpet

carinasjolund sa...

Tror nog inte att det är så många som firar denna dag! Det är nog bara Norge som storfirar sin dag :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Ta hit pussen, men ta bort ägget och kaviaren från munnen först! *fniss* :)
Kramar