tisdag 21 juni 2011

Vital ordekvilibrist, dansant improvisatör, munspelare och sångare. 83 år gammal.

Vem kan väl vara det? Jo, Owe Thörnqvist. Vi såg ett program med honom i kväll på TV1, så jag blev inte färdig att göra ett inlägg förrän nu.

Men som tur är för dej som inte såg programmet kommer det i repris i morgon eftermiddag klockan 16.05 till 17.05.



Ja du förstår nog att jag tillhör den här generationen och älskade hans sång och spex på den tiden. Han slog igenom 1953 redan och är fortfarande på gång, men nu är det en avskedsföreställning.


Klicka på bilden här nedan så kan du läsa om honom i Wikipedia, det du inte visste förut.


Du kan se programmet på SVT/play. om du inte kan se det på TV i morgon.

Dagens Citat:

Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka,

men ett dåligt ställe att stanna på.

Josh Billings.
*************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg.
Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Jag har ju en tävling på gång också. Glöm inte den!

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

13 kommentarer:

Viktkamp sa...

fint citat =)

Margit sa...

Tittade endast en liten stund på det...men kankse kan kolla på reprisen...senare.
ja Alla blir äldre.och såna som vi börjad lyssna på då vi var unga...
Kram!!!! Hälsa Bert!!!

Siita sa...

God morgon. Ingen idol för mej. Kram

Fenixmonas sa...

Han har gjort många bra låtar! Kramiz

Anonym sa...

Vi såg inte programmet, men vi har spelat in det! tralalala!
Svar: Vi åker gratis från den månad man fyller 65 år. Det är toppen. När jag skulle kommentera hos dig kom det fram ERROR 405..... men efter en stund
gick det ju bra! :) Kram

Nett sa...

En stor man, ingen som jag har vuxit upp med direkt förutom att mamma lyssnade på han :) Hoppas att du får en fin Onsdag. Kram

Malin sa...

Jag såg lite av det programmet men zappade en del. Bra att du talade om när reprisen är för då skall jag spela in programmet. Han är verkligen suverän och så aktiv fortfarande. Jag gillar alla dessa låtar som man växt upp till. Jag såg honom för ett antal år sedan på en flygplats och han ser stilig ut också ;) Härligt inlägg

Ha en fin dag
kram wiper.bloggplatsen.se

Anonym sa...

Han har gjort många skojiga låtar :-)

Nett sa...

Ja det var på gamla goda tiden det.. men jag minns hur det spelades mycket musik i hemmet då jag var liten. Kram

Linda - en vimsig mamma sa...

nej men precis =) det kommer upp ett inlägg ikväll om mina 2 senaste dagar =) kram

Siita sa...

Klart han har bra texter, jag lyssnar gärna på han. Men någon idol är han inte. Pigg för att vara så gammal. Kram

Linda - En Vimsig Mamma sa...

jag tror jag har röstat =/ haha kan du se om jag har röstat?? kram

Anonym sa...

Håller med om daGENS oRDSPRÅK!
:)