söndag 31 juli 2011

Roliga historier när man är bloggtrött.

Jag har "lånat" ett par historier av en FB-vän för framtida bruk, när jag inte kan komma på nåt att berätta om. Här kommer dom.
En blondin kommer farande i sin sportbil o blir stoppad av en kvinnlig blond polis.
- Kan jag få se körkortet?
Blondinen letar i handväskan och säger stressat: - Hur ser det ut?
- Fyrkantigt och så är det en bild på dig, säger polisen.
Blondinen hittar en fyrkantig spegel och räcker över den. Polisen tittar på den, lämnar tillbaka spegeln o säger:
- Det är OK, du kan åka. Jag visste inte att du var polis! ;)

Mannen fick allvarliga problem då han glömde bröllopsdagen. Den upprörda hustrun: "Jag fordrar att det framför garaget måste finnas en gåva som går från 0 till 100 på mindre än fem sekunder!"

Nästa dag hittade hans fru ett litet paket framför garaget. Paketet innehöll en helt ny badrumsvåg. Mannen vårdas fortfarande på sjukhus...
Så en från annat håll.

En kvinna var och handlade mat på ICA. Hon kom fram till kassan och började lasta på varorna på rullbandet:
Tomater
Morötter
Gurka
Majs
Chips
Ananas
Spaghetti
Mannen bakom kassan kollade på henne log:
"Du är singel va?"
Kvinnan tittade först förvånat på honom, log sedan blygt och svarade:
"Ja, hur visste du det?"
"För du är skitful"


Dagens Citat:

I kärleken kan det vara bättre att ta hänsyn

än att ta poäng.

Leo Buscaglia.
*****************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

Siita sa...

Den sista hade jag inte sett tidigare, den var bra. Dom andra har jag set flera gånger. Om Langos. Brödet är smet flottyrkokt, sen lägger dom på gräddfil o det man vill ha. Kram

Siita sa...

Mitt ben börjar bli jättebra. Nästan inga blåmärken kvar. Börjar nog jobba den -8. Kram

Carina Sjölund sa...

Har inte hört någon av dom, men dom var roliga :)
Hoppas allt är väl med dig!
Kramis♥

DONKEN sa...

hahaha den sista skrattade jag fan högt åt. inte hört innan, och oväntat slut. hahaha! lät lite som om min lillebror hade suttit i kassan där, hahahaha.... han skulle kunna kläcka ur sig sånt. hahhah! den måste jag vidarebefordra till honom på nåt vis. haha! ;)

donken sa...

ja, han kan ju det. spela gitarr med, men det gör han så sällan, tycker jag... vill gärna att han spelar för mig, men det kommer inte på beställning, säger han. Är väl som med mitt målande, jag måste vara på humör för det. ;)
han har vart med i ett band en gång, och vi har en låt på datorn som han själv spelat in. I like. :D rockstarLasse! ;)

Diana sa...

Haha! Det första blondinskämtet hörde jag faktiskt igår men de andra två var nya. Hahaha!

ansepanse sa...

hahaha - de var bra
Sv: jo, det finns sådana som ser ut som getingar fast de inte är det
kramar och tack

Anonym sa...

Morsning,,Ja du ser,så liten är världen,,jag läste historien för någon dag sedan oxå,,tyckte den var bra..Haé Kram.

Nett sa...

Haha, bra att ha något i bakfickan när bloggtröttheten slår till. Hoppas att du får en bra dag, här skall vi ut på en liten tripp. Kram

Renee sa...

Ett gott skratt förlänger livet. Tack för dom historierna.

Anonym sa...

Hejsan,,ja så är det troligtvis att det var..Haé Kram.

ansepanse sa...

Sv: en fin dag till dig - kramar

Sus sa...

Ha haaa!
Helt nya alla tre :-D
Jag tackar!
Kraaaam

Vicke sa...

dom var bra, ha en fin kväll nu

vickan sa...

ha ha. de var riktigt roliga. hade inte hört nån av de faktiskt.