torsdag 25 augusti 2011

Nytt på Väla.

Idag har det varit grandios invigning på Köpcentret Väla.
Man har byggt till en stor avdelning och idag var det första dagen.
Vi var inte där när man klippte bandet och folk fick komma till.
För vi hade bestämt att vi skulle äta lunch på IKEA.
Det blev deras fläskytterfilé med bearnaisesås och pommes frites. När vi just hade ätit färdigt, så dök våra vänner K. och L. upp, för de skulle också äta samma lunch. Vi pratade mycket som vanligt och sen skildes vi åt och vi gick in till själva Köpcentret. De hade redan varit där.
När vi kom till de nya avdelningarna var det nästan att man tappade andan, så tjusigt och elegant det var. Jag glömde bort att fotografera ett bra tag, för vi beundrade allt. Det var så otroligt fint gjort och det var så spännande att se det nya.
Här ser man det nya restaurangtorget. Flickorna i sina fina klänningar gör reklam för ett par restauranger där. Jag kommer inte ihåg hur många de var, eller vilka de var. Restaurangerna alltså.
Butikerna hade naturligtvis fått blomsteruppvaktningar och det ser man lite av här, förutom Sibbe förstås, som står framför en ny affär på Väla. Den heter Chili och hade mycket av både möbler och inredningar. Den är en nykomling här.
Nu har det till och med blivit ett par butiker i ett undre plan och det går både hiss och rulltrappor ner och upp. Den här heter Bolagret och har funnits på Väla tidigare, men flyttat hit till den nya delen. Annars är det många butiker som inte har funnits där förut.
Jag blev så inspirerad av Bolagret att jag fotade på flera ställen där.
En gång till.
Och en gång till. Jag tog ännu flera bilder, men det får räcka med de här.
Här ser vi en nykomling till på Väla. Det är Hugo Boss som har öppnat för både herrar och damer.
 
Den här butiken hade enormt fina saker med massor av färger. De har spanska damkläder i fantastisk design.
En nykomling till. Mötivi heter den och har också kläder. Väla kallar sig nu för Sveriges största modecentrum.
Det här är Chili, som jag berättade om förut. De har massor av inredningsdetaljer och möbler och är även de, nya här.
Efter allt detta var vi helt utpumpade, så vi satte oss vid en servering och drack kaffe och åt varsin kaka. Ändå har jag ju inte visat en hel del nya butiker, som vi tittade i. En del var helt nya på Väla och andra fanns där tidigare, men hade flyttat. Sen gav vi upp och tog oss hem igen.
Klicka på bilden här, så får du läsa mer om Väla i dagens HD.

Dagens Citat:

Ålderdomen är inte så illa

om man tänker på alternativet.

Maurice Chevalier.
*****************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Har varit inne en gång hos chili som finns i Örebro. Mycket att titta på där. Fina bilder som vanligt. Kram

Anonym sa...

IKEA var det läääänge sen jag besökte =) Och vilka mysiga butiker du hade bilder från.
Ha en mysig fredag. Kram Browneyedgirl

Fenixmonas sa...

Ser väldigt fint ut! Jag kan tänka mig känslan att se allt detta! Kramiz

fina frun sa...

Nya shoppingcentrum är alltid välkommet :D

Bolagret gillar jag också!

Nett sa...

Tack för rösten, mannen blev glad här :) Vad kul med en massa nya affärer. Här har vi chili i Borås sedan ett bra tag och jag älskar den affären, det brukar alltid bli något handlat där. Hoppas att du får en fin <fredag och helg. Kram

Nett sa...

Ja då skall du klicka dig in på länken där, där säljer de just dvd med allt vad som behövs till. Kul var det :) Kram

Hemmfru i Florida sa...

Love hugo boss!!!
Och din lunch... vill ha. Ibland kan jag sakna sverige sa mycket pga maten, alskar palt,men tyvarr kan jag inte laga det :)

Hoppas att du far en underbar weekend!

kram fina du!

Maria sa...

Sicken heldag ni fick o en sån massa fina saker. Ja jag längtar tills jag kan börja åka ut igen o gå i affärer men den som väntar på nåt gott väntar inte för länge. Får titta på dina fina bilder.
Ha en bra helg/kramen

Agneta sa...

oj, det ser ut att vara fint där ute på Väla. Vet inte om jag ska orka ta mig dit denna helg elelr vänta några veckor tills allas nyfikenhet har stillats lite?! Fast jag är ju rätt nyfiken jag med, ska kanske locka med de andra redan nu för att se hur det blivit :-)
ha en bra helg
kram Agneta

Anonym sa...

Det växer fram massor av köpcentra i det här landet. Hur ska alla klara sig? Det finns ju bara x-antal kronor att slåss om. Tjusigt ska betalas av oss kunder... Kramar