onsdag 17 augusti 2011

Tvättdag, då händer det inte mycket mer. Överraskning på kvällskvisten.

Så här såg jag ut idag, eftersom jag hade tvättdag i tvättstugan.
Va! Tror du mej inte?
Nej gör inte det!
Jag hade inte ens förkläde på mej.  Det behövdes inte. Tvätten är i alla fall avklarad och helt färdig.
Det stora och nya idag är ju ändå att Kronprinsessan Victoria ska få barn.
Storken ska komma till Haga Slott.

Kan bebisen kanske komma att se ut så här?
Jag säger bara: Lycka Till!

Dagens Citat:

En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek.

En kvinna vill vara en mans sista äventyr.

Oscar Wilde.
******************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
OBS! Nytt inlägg idag!

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med Ditt citat idag!
Skickade Dig ett mail igår där Du kan uppleva flertalet Stevie citat från 2009 & 2010.
Du får gärna använda dem om det är några Du gillar!
:)

Sussi sa...

Jätteskoj att dom ska ha barn :)

Tvättdagar har det inte blivit så många här sen vi började renovera köket. Men får nog ta tag i tvätthögen snart..

Sv. Vi kokade kräftorna igen fast i spadet som dom låg i. Nästa gång får man nog blanda i lite mer.

Kramisar

Fenixmonas sa...

Ja, det var väl trevligt för dem...och vilken tur att det inte blev innan de gifte sig, då hade det väl blivit skandal.
Den här inbakade kycklingen har jag aldrig sett förut! Det du har sett är vanligt förekommande och heter Testi kebab. Vi har testat sådana och jag kommer att berätta var vi fann den bästa testin! Kramiz

Fenixmonas sa...

Tvättar gör jag på lördag klockan sju, då har jag sedan dagen till annat. Orkar ju inte under veckan så allt måste hinnas med på helgen. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Bra citat idag. Gubben kom o la sej halv 12 i natt o väckte mej med att tala om att dom ska ha barn. Jag hade läst det flera gånger under kvällen när han stod på vedbacken. Kram

Anonym sa...

Hejsan! Nä jag kan inte kommentera genom min blogg men jag kan kommentera ändå Gilla. Tvättstugan är ett ont måste men det är skönt när det är gjort. Jag har köpt mig en tvättmaskin nu - så skönt att få tvätta när jag själv vill men jag ska försöka att tvätta lakan i tvättstugan så att jag får det manglat och fint.
Ett väldigt bra citat.
Kram o ha en toppendag Gilla. <3 /Mi

Nett sa...

Tvätt blir det då och då här eftersom vi har maskin i bostaden, men på så sätt känns det som att man alltid tvättar. Hoppas att du har en fin Torsdag. Kram

attis sa...

Vilket bra citat :) Var tvungen att dammsuga upp allt rackarns hundhår här. Tvätten är snart avklarad nu. Så skönt så. Ha det gott.
Kramiz

Hemmfru i Florida sa...

trillade in och lämnar ett spår :)
allt bra med dej??

Nett sa...

Jodå, jag fick mig lite sömn och det räcker för att orka med en natt till, sova kan jag göra sedan då jag är ledig :) Kram

Kaffehörnan sa...

Skönt och fått de klart allt båsat
Jaså låter spännande med överaskning

kram

wiper sa...

Din reseblogg är jättefin och intressant. Du har verkligen rest och upplevt saker. Du tipsade om att jag kunde skriva en också om alla smultronställen men just nu orkar jag inte men om jag lugnar ner mig med bloggen så får vi se. Din blogg är också bra och varierande.

Jättekul att dom skall ha barn.

Roligt citat ;)