söndag 2 oktober 2011

Jag har anmält mej som testpilot hos Smartson,

Det gäller att testa Verners Flingsalt. Det ska bli spännande att smaka, för vi har aldrig använt det i matlagningen.


Flingsaltet är utvunnet ur tusenåriga underjordiska saltvattensbäddar i Australien. Salthalten har med hjälp av tidens och naturens varsamma hand sakta koncentrerats och är fritt från de föroreningar som annars är vanliga i havsvatten.
Förr använde man vatten från floden Murrey River, för att bevattna fruktodlingar kring Pyramid Hills.

Vattnet i floden tog slut och då bildades det salter i marken i grundvattnet, så jordmånen förstördes. Men tack vare att man utvinner flingsaltet därifrån, så börjar markerna utveckla växtligheten igen.

Nu kan jag bara hoppas att jag blir utvald som testpilot hos Smartson.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

Sand mellan tårna sa...

Kul! Jag gillar flingsalt, tycker det är gott att strö på maten.