torsdag 20 oktober 2011

Ängelholm vårt mål idag.












Vi skulle ju åka till Ängelholm häromdan. Men då blev det inställt på grund av dåligt väder. Vi åkte idag istället och det var ändå regn och blåst. På vägen dit fick vi syn på den här härliga regnbågen. Efter ytterligare ett tag, så syntes hela regnbågen från början till slut. Men det var ingen idé att försöka fota den.

Vi hade ärenden in till Ängelholm. Dels att beställa tid på bilverkstan att byta däck nästa månad. Sen skulle vi gå på konstutställning på Galleri Moment i Ängelholm invid biblioteket. Det här är affischen för den.
Konstnären heter Jonas Högström och kommer från Höganäs. Han gör brons-skulpturer både i smått format och i stora format. Här visades enbart små skulpturer.  Han har gjort flera offentliga utsmyckningar i Sverige under de senaste åren. Hans verkstad ligger i Utvälinge i ett gammalt tegelbruk. Även hans far, Kjell Högström är konstnär. Han var också teckningslärare i Höganäs. Jag har faktiskt ett par målningar av hans hand hemma.

Se så fint han har fångat en äldre man, som saknar sin hustru.

En gammal kvinna.


En flicka med sin docka.


Ett älskande par.


Vedhuggning.

När vi hade sett utställningen, kände vi för en runda på stan. Men först en bit mat i magen. Den här bilden tog jag på Graffiti Café, där vi åt varsin bakad potatis med krabbröra i. Jättegott. Man kunde faktiskt tro att det var en konstutställning till. Men det är en väggmålning i lokalen. Jättefin.

Dagens Citat:

Levnadskonst i få ord.

Lev sunt och ta det lugnt.

Carl O. Segerberg
************************************************************************************** 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Det har varit riktigt mycket regnbågar i år, dom är fantastisk vacker :)
Jag kanske låter tjatig när jag frågar hela tiden hur det är med söta Baloo? :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Tack,,mitt hjärta klappar så starkt för min hembyggd så jag försöker vara en så bra ambasadör som hag bara kan...Javisst med lite ålder så kommer lugnet och förståndet,rasen är ju känd för sitt lugna kloka uppträdande...Haé Kram.

Susanne P sa...

Regnbågar är det något visst med! Vi har haft många av dessa i höst.
Sv. visst får du "låna" av mej. Helt ligalt! ;)
Kram

Anonym sa...

Okidoki,,då är vi på samma våglängd,,säger nattis nu.Haé Kram.

Sand mellan tårna sa...

Så fin regnbåge och riktigt läckra figurer.

Siita sa...

God morgon. Fina skulpturer han gjort. Här hoppas jag få däcken bytta i helgen. Ha det gott. Kram

Browneyedgirl sa...

Regnbågar är magiska =) Och detta året har man sett en del. Hoppas du får en mysig fredag nu. KRam

wiper sa...

Vilken fin bild på regnbågen. Ängelhom är nostalgi för mig. Min pappas bror med familj har bott där i många år men dom är döda sen länge och min kusin sålde huset och flyttade till Helsingborg. Vi var där mycket på somrarna förr. Nu var det nog 4 år sedan vi var dit sist.

Det var verkligen helt fantastiska skulpturer. Väggmålningen på Cafét var väldigt häftig också

Det var ett tänkansvärt citat.

Ha en fin fredag
kram

Agneta sa...

regnbågen har visat sig rätt ofta den senaste tiden, såg också en igår em på väg mot ängelholm. Var en runda inom Fribrocks :-)
Fina små figurer ni såg, jag är inte så mkt på konstutställning det erkänns

Quila o Ronja sa...

Hej! Vad kul att du hittade till "oss" Visst är det något visst med berner. Jag kanske är partisk ;-)
Tyvärr blir dom oftast inte så gamla. Usch ja!
Här fanns mycket kul att läsa.
Ses igen
Susanne

Fenixmonas sa...

Vilka fina skulpturer! Regnbåge har jag bara sett en i år och den bleknade så snabbt att jag inte hann att fota den! Ha en jättefin helg ni båda! kramen!

anniepiie sa...

Intressant med utställningar! :) jag såg oxå regnbågen igår! ;) Himla fin verkligen. SV: precis, idag är det minus här och sol! :) Kramis

♥ Carina ♥ sa...

Regnbågar är som ett konstverk i sig. Så vackert!
Kram och ha en trevlig helg!

Veiken sa...

Vilken underbar regnbåge.... Hittade ni skatten?
Jag känner att vi går alldeles för sällan på utställningar.. Kram

Anonym sa...

Trevligt Citat!
:O)