torsdag 17 november 2011

Bokrecension av Denise Rudbergs bok och lite Bingolotto.

Nu är det dags att avge ett uttalande om boken jag nyss har läst ut.
Den heter Ett litet snedsprång och författarinnan heter Denise Rudberg.

Det är första boken i en svit kriminalromaner med Marianne Jidhoff i centrum. Denise Rudberg kallar sin genre för Elegant Crime. Det vill säga brotten sker i över-klassmiljö och hennes böcker är redan sålda för att filmas av SF.

Marianne Jidhoff är nybliven änka och får gå tillbaka till sitt gamla arbete som åklagarsekreterare efter att man övertalat henne. Så blir en finansman brutalt mördad på Östermalm och Marianne till-sammans med kriminalkommisarien Torsten Ehn, får ta sig an fallet.

Man kommer i kontakt med mystik i samband med en slags sekt, där bara folk med pengar får vara med. Du måste läsa boken, för den är verkligen intressant och spännande.

Så till lite underhållning igen:
Let´s dance and rock and roll!

Ikväll har vi spelat på Bingolotto och jag hade tre rader i andra dragningen med fyra rätt innan det blev Bingo. Om jag hade fått ett rätt till på den ena hade jag vunnit 2miljoner kronor. Men då hade jag nog svimmat av. Programmet var jättetrevligt och nästan alla tidigare programledare var med, för det var ju 20 år sen Bingolotto började sändas.

Dagens Citat:

Du gör fel när du berömmer en sak

som du inte fullt förstår,

men värre när du klandrar den.

Leonardo da Vinci.
***************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

13 kommentarer:

biggan sa...

ja det var ett trevligt program, vi hade tyvärr ingen lott, fick inte tag i någon, men såg programmet i alla fall,
svar nej vi bor inte i hus, vi har lägenhet i torekov, kram biggan

Fenixmonas sa...

Mycket bra ordspråk även denna dag!
Boken hörs väldigt spännande...Du är så bra på att ge lagom av innehållet och väcka nyfikenheten! Kram på dig!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon Gilla! Den lille kunde rocka Ha en riktigt bra fredag, Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Låter som en bra bok. Den får jag nog införskaffa. Gillar kriminalromaner.
God morgon!

Nett sa...

Ahhh.. nästan 2 miljoner, j ajag hade nog svimmat av redan där ;) Trevlig helg till er. Kram

Maria sa...

Get där ordspråket gillade jag, så rätt. Jag missade Bingolotto medvetet men satt o pysslade istället. Ha en bra dag/kram

paloma sa...

Hahahaha! det skall börjas i tid! Vilken liten Travolta! SÖT! Hoppas att ni mår bra! Kram och trevlig söndag!

Agnetha sa...

Verkar intressant det där. Ska testa läsa henne, verkar vara nåt jag missat.

BS hahaha, jaa jag vet att citron är nyttigt. Gillar det också, men inte i allt.

Tack själv för din kommentar och titten hos mig ! Rent genetiskt har jag lite tur för mina äldre släktingar är klara i knoppen, så vem vet jag kanske klarar mig. Förstår din rädsla, tycker också det är otäckt, dom som lider värst är dom som har klara stunder emellanåt. Anhöriga far väldigt illa med, inte att förglömma.

Ha det gott ! Trevlig helg !

Kram

Agnetha sa...

BS Tycker verkligen det är ett skit med de här olika apoteken. Ibland har man tur, min läkare i Borås ringde nyss och han skakade fram medicinen åt mig. Jättelättad !!!!!!!

Ha det gott !

Kram

Yvonne :-) sa...

Jag är inte alls intresserad av politik.Jag gjorde det bara för min mors skull.Jag hittade ett bra hem till henne som hon är på nu.. Ha en trevlig kväll.. Kram!

Maria sa...

Visst finns det många små filmer med barn på YouTube, jättegulliga.
Önskar dig en gosig helg/kramen

Yvonne :-) sa...

Ja nu har vi sett alla sjunga Får se vem som åker ut! Nattakramen!

Yvonne :-) sa...

Ja nu vet vi att Amanda P åkte ut... Kram!