måndag 27 februari 2012

En riktigt lyckad måndag.

Idag blev vi verkligen glada, när vi var på vårt årliga besök hos vår husläkare. Vi hade ju redan tagit prover i torsdags och nu fick vi besked om dem. Alla prover var bra, trots att vi var lite oroliga efter förkylningen att det skulle visa fel nånstans. Inte heller doktorns koll på hjärta blodtryck och lungor visade något galet.
Det måste ju bero på, att vi dricker Becelshots varje kväll efter maten och använder Becelsmör på mackorna. Jag hade dåliga kolestrolvärden för nåt år sen och efter ett par återbesök, hade vi börjat dricka Becel, som dessert varje dag. Vi dricker det fortfarande jämt. Det smakar ju gott också, så att det gör nytta, som doktorn inte kunde förstå, är ju helt rätt. Det är den enda reklam jag tror på, när jag ser den på TV. Vilken gratisreklam de får här.      ;-D.
Det är ju underbart i alla fall att vi kan säga oss vara friska och krya, trots lite hosta ibland efter förkylningen.
På kvällen firade vi med Änglamat, som man annars inte borde om man har högt kolestrolvärde. För ungdomarna, som inte vet vad Änglamat är, kan jag berätta att det är krossade skorpor, lingonsylt och vispgrädde. När jag var barn fick vi det nästan varje söndag som efterrätt. Då brukade jag bara ta en liten, liten bit på skeden och stoppa den i munnen och inför mina syskon, så sa jag MMMMM. Då hade jag ju mest kvar på tallriken, när de redan var färdiga och då kunde jag äntligen äta i mera normal hastighet. Jag undrar just om de kommer ihåg det. Men jag glömmer inte.

Jag vill visa nåt kul också, eftersom jag är så glad. Vi har ju inte haft Baloo här på några dar, så man får ju nöja sig med andra vovvar.

Så till sist en vacker bild, lånad genom Helsingborgs Dagblad, på den lilla sessan, Estelle.

Dagens Citat:

Tag ditt liv i dina egna händer
och vad sker?
Något fruktansvärt!
- det finns inte längre någon
att skylla på.

Erica Jong.
******************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

12 kommentarer:

Margit sa...

Härligt Gilla, att höra att allal proverna var bra!!!!
Säkert Becel...som bidragit till detta!!!!
Den maträtten du beskrev, har vi inte ätit hemmea i Norrland.... men "BRYTA" åt pappa ofta. Mjölk med tunnbröd i bitar och lingonsylt....
Snöat en aning här i kväll..lite "mjölvitt" på marken.
Har bakat en Marängtårta..som jag skall dela och lägga på vispgrädde och hallon på, i morronbitti. Vi ska åka till Uppsala och fira min dotter Marias äldste son. Han fyller 22..och pluggar i Uppsala...
Och så skall vi svänga in en runda hos Lasses yngste son med fam..som också bor där och så ska jag jobba på natten....
Me det går väl bra,hoppas jag.
Kram och ha det så gott båda två!!!/Margit o Lasse.

4U2 sa...

Har jag missat något? Becel är väl smörgåsmargarin (vi använder den), dricker ni det?
Grattis till friskheten! :)

Maria sa...

Det var ju skönt att ni var friska å krya. Hoppas nu också hostan springer sin kos. Det var en bra video, duktiga hundar. Kanske ni skulle lära Baloo att göra så.
Så söt hon var lilla Estelle, tänk att den lilla en gång skall bli drottning.
Önskar er en fin dag/kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Så fint att allt var bra med er båda två! En god hälsa är guld värd! Den lilla prinsessan är väldigt lik sin mor, samma bestämda haka...Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Va härligt att allt visade bra=)
Åh hon är ju så bedårande söt den lilla sessan.
God morgon!

biggan sa...

skönt att allt var bra, ja det är god efterätt. mmm säger jag bara :).hon är go den lilla sessan. men det är ju alla små så söta.
japp det var bara simon som var i väg. kram biggan

Augusta sa...

Alltid goda nyheter då man får bra besked om sin hälsa :)

Vilket nyttigt citat. Det får man leva efter :)

Kram

Carina Sjölund sa...

Härligt att proven visar bara bra :)

Vilken söt liten docka hon är Estelle.
Här har vi fått snö i natt, men solen har visat sig hela denna dag :)
Kramen vännen♥

Nett sa...

Härligt med att proverna var bra, högt kolestrolvärde är inte att leka med. Så det är bra att det kollas. Vad konstigt att du inte kunde kommentera hos mig igår. Måste ha varit tillfälligt för jag har inte hört någon annan säga något om det. Kram

Siita sa...

Hejsan. Trevligt att era prover var bra. Jag var o kolla mej för någon vecka sedan med. Alla prover var bra. Bara vikten som inte var bra. Kram

Ninja sa...

Becelshots????? Vad innehåller de?

Veiken sa...

Härligt när proverna visar exakt det man vill. Jag har också börjat med shotsen nu. Jag har visserligen en kolesterolsänkande tablett,man sköterskan tyckte gott att jag kunde dricka det. Kramar