fredag 4 maj 2012

En riktig härlig dag igen.


Jag menar alltså inte att solen sken idag. Men det regnade inte, när vi hade ärenden nere på stan. Det var lite svalare idag cirka 15 grader, men det blåste inte och vi mådde riktigt väl.
Men på förmiddagen gjorde jag en riktig storstädning. Det händer att jag gör en ”springförbi” ibland. Men nu var jag riktigt noggrann. Jag förstår nu varför jag inte har haft ordentlig ork ett tag.

För häromdan var jag hos doktorn och fick konstaterat att jag hade en kraftig urinvägsinfektion, så jag fick penicillin, som förhoppningsvis ska hjälpa. Jag har nog gått med det ett tag och sånt tar ju på krafterna.

Läs bokstäverna en efter en ovanför namnet, så kan man tyda något speciellt. Jag har alltså varit hos tandläkaren i två omgångar. Jag blev kallad för första gången på tre år tror jag det är. De ville kolla tandstatusen. Jag har bra tänder och ingen tandlossning. Men eftersom jag inte hade varit där så fanns det tandsten. Så nu har jag fått min beskärda del av läkarkostnader på en gång.
                           
Tur att man är förhållandevis frisk i alla fall min ålder till trots.

Så har ju Baloo varit här idag. På kvällen var det som vanligt min tur att gå ut med honom. Titta här på den här bilden. Jag försökte fota honom precis, när han kissade på pingstliljorna. Men det blev bara en liten skvätt och jag hann inte med.
Här syns pingstliljorna i alla fall.
Så har jag en bild, på Baloo, när vi är ute och promenerar vidare. Han står framför en häck med vita blommor. Vad buskarna heter, har jag glömt. Men han luktade på blommorna alldeles innan. Man får verkligen vara snabb med avtryckaren.


PS. Dotra min, tror att det är brudspirea. DS.
Dagens Citat:
Den verkliga upptäcktsresan
består inte i
att söka nya landskap
utan i att se saker med nya ögon.
Marcel Proust.
************************************************************************ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

17 kommentarer:

Margit sa...

Ja den varma sommardagen vi hade mitt i veckan..blev ine så långvarig, men skönt var det!
Inte underligt att du var/är trött..när du har gått med en urunvägsinfektion. Hoppas att det nu vänder och att du får krafterna åter.
Ja det är DYRT att gå till tandläkaren nu...Det har ÖKAT kostnaderna...bra att du inte hade några hål..utan "bara" tandsten som åtgärdades.... Fina pingstliljor!!!
Balo, ja han måste ju vattna på buskarna...så dom få lite väta...
Jag har idag varit på begrvning i Pingstkyrkan. Det var ett fint "avslut" på en kvinna som ficj cancer...ch där behanligen fick avslutas..och hon fick somna in...alt går inte att bota.
on visste att hon bara hade en ort tid kvar, så hon hade planerat sin begravning så fint...valt allal sångerna..och dom som skulle sjnga..under begravningsgidstjänsten..och VILKA sånger dom skulle sjunga. Det var en LJUS högtidsstund..vi/hon tror att hon gått till en bättre värd...
I helgen har vi det LUGNT! Inget spec planerat. Och det känns skönt för vi har haft mycket "att stå i"..en tid..och hantverkare varje dag..och några dagar ytterligare. me NU är dte snart klart...Bilder inlagda efter dagens arbete...
Kram och nattinatti till er båda två!!!

Fenixmonas sa...

Ja, det ser ut som Spirea så det är det säkert. Jag går till tandläkaren två gånger per år men ska dra ner på det till en gång, för det känns lite onödigt att gå så ofta. kramiz

Siita sa...

God morgon. Ja det är brudspirea. Idag har jag disigt här ser knappt skogen 10 m bort. Men hoppas slippa regn iaf. +4.8 just nu. Kram

Maria sa...

Vill bara önska dig en finfin helg/kramkram

ansepanse sa...

jag tror med bestämdhet att dotra din har helt rätt, det är en brudspirea :) vad skönt att du får en antibiotikakur nu så att du får krafterna tillbaka igen, dagens citat gillar jag
här blåser det jättemycket idag
kramar

Nett sa...

Säger detsamma, det regnar i alla fall inte. Och inte idag heller så man får skatta sig lycklig. Hoppas att du får en fin Lördag. Kram

ansepanse sa...

Sv: jag tycker att barn och ungdomar ska lära sig även nu att man inte bara kastar iväg saker och ting så där
ha en fin lördag - kramar

Sussi sa...

Urinvägsinfektion är inte att leka med. Har haft det en gång. Usch så obehagligt det var. SOm tur var så går det bort fort med pennecillin.

Sv. Tradera är enkelt att både sälja och köpa. Jag har gjort både och. Sålde två klänningar nyligen. Tradera tar provision på varje såld vara. Det står exakt hur mycket tradera tar när du lägger upp annonsen. Säljer man för det jag gjorde tog tradera 8-12 kr styck (kommer inte riktigt ihåg). Det mqan måste tänka på är att man som säljare lägger in vad frakten kostar och att köparen ska stå för den och som köpare att man tittar upp vad frakten blir för det får man räkna på. Kul är det när man väl kommit in i det. Det finns allt möjligt fint att köpa ;)

Kramisar

Sussi sa...

Glömde förresten..
Jag min klant hade råkat bocka ur att det går att kommentera inlägget! Men nu funkar det :)

Kramisar

Ninja sa...

Trist att det ska kosta så mycket pengar att behålla smilet.....

Vicke sa...

du har hunnit med en hel del ser jag, ha en fin kväll nu

Veiken sa...

Jag tror att dotera di har rätt! :)
Jag gör också spring förbi ibland, men det kommer surt efteråt... Kram

Carina Sjölund sa...

Uvi i har man haft några gånger, speciellt innan barnen föddes.
Och inte är det någonting man önskar sig precis. Hoppas medicinen hjälper dig :)

Puss på nosen till snygge vovsen♥
Kramen till dig vännen♥

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Hoppas du vill följa mig till nya bloggen, adressen finns på min gamla blogg =)
Skönt att du fick hjälp, inte skoj med UVI. Kramen

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna söndag! Här blev det sent igår och inlägget fick göras nu på morgonen...Jag kommer att visa fler avsnitt från denna annorlunda men mycket fina konfirmation! Kramiz

Nett sa...

Idag är det strålande solsken just nu, tänk att de kunde ha så fel om vädret. Det var meningen att det skulle vara dåligt hela helgen och det ev skulle kunna komma snö med :) Kram

kaffehörnan sa...

Vilket härligt väder man har idag
Trodde de skulle bli dåligt väder i helgen. Du får ta de lugnt när du ej känner dig kry
Kram