måndag 18 juni 2012

Slut på semestern.


Hej igen alla mina goa vänner. Nu har vi just kommit hem efter tre veckor i Grekland på ön Kos. Det har varit härligt hela tiden.
Men ska man klaga, kan det vara på vädret, för solen har skinit hela dagarna. Sista veckan blev det lite för varmt för oss med 32 graders värme. Det har varit fuktigt, så svetten har runnit. Men skämt åsido, så har vi haft det riktigt gott.
På mornarna hade vi den här utsikten över hamnen, när vi åt vår frukost.
Annars har vi ju tillbringat mycken tid på den nyutbyggda poolen på hotellet.

 Man håller på att renovera hela hotellet. Men alla rummen är inte färdiga än. Så om man kommer dit nästa år, så har hotellet fått ett helt nytt utseende även där. Trädgården har utökats och blivit mycket större.
Annars har vi också tillbringat många timmar här på Plaza hos Abraham med god mat och härliga bad.

Mer kommer jag att berätta om i min RESEBLOGG och på RESEGUIDEN, men jag är inte färdig än. Jag har ju tagit massor av bilder och det tar sin tid att gå igenom dem.
En som var glad att vi var hemma igen var Baloo, som kelade så mycket han bara kunde. Han stod mellan mina ben och trivdes både länge och väl och när Sibbe också kom, så kelade han med honom och ”kysste” honom.

Dagens Citat:
Hon är en sann levnadskonstnär,
för hon älskar livet: Sitt eget.
Grethe Heltberg



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du,,Borta bra men hemma bättre,,inget dåligt ställe ni var på,ser jättefint ut..
Ja visst finns det fina platser i vårt avlånga land,,jag åker upp igen om ca 3 veckor..Haé Kram.

Yvonne sa...

Så härlig semester ni har haft. Klart Baloo blev glad att få se er!Nä du Gilla att skriva kokböcker är inget för mej.Jag lär mej mycket om mat i TV prorammen + att jag vågar testa olika smaker. Nattikram!

Mita sa...

Välkommen hem från en härlig resa. Ni har då haft varmt och skönt,ja nästan för varmt kanske. Här hemma verkar det inte bli nån ordning på sommarvärmen,men hoppet finns ju fortfarande..
Vad mysig han är Baloo som visar sin glädje så mycket. Ja nu kan jag tänka mig att du har lite pyssel med alla bilder du tagit..*L*...
Kramen**

Fenixmonas sa...

Ser väldigt fint ut där! Kanske något för oss att prova. Kramiz

Siita sa...

God morgon o välkomna hem igen. Trevlig sem fast det blev lite för varmt. Här hemma har det varit för kallt ist. Solen skiner ljust nu men himlen är kolsvart lite längre bort. Blir kke åska. Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja ordspråket stämmer,,Borta bra men hemma bäst,,Men så tänker vi inte de veckor som vi njuter av våra resmål..Så Kos är för er ungefär som vad Cypern är för mig..Haé Kram.

Augusta sa...

Oj, nu blev jag sugen på att åka till Kos :)

Fina bilder och vad roligt att ni hade det bra där och blev så omkramade då ni kom hem :)

Kram

Nett sa...

Härlig resa ni har haft och tre veckor låter mer än underbart. Själv längtar jag efter resan till Turkiet nu när det är så kallt just nu. det är ju skandal att påbörja sin sommarsemester med knappa 15 grader ute. Kram

Nett sa...

var det första gången ni var där ? ja det är verkligen jätteskönt att slippa laga till kötbullar för dagen bara, så här gör jag alltid när jag gör köttbullar inte lönt med mindre.

Japp, resan är bokad och betald sedan en tid tillbaka, side blir det inte där var jag för 15 år sedan ungefär. Hade iofs det rätt gott där, men blev inte direkt impad av stället. Trodde faktiskt att jag aldrig skulle ta mig till Turkiet överhuvudtaget men nu blev det så. det blir Alanya som vi skall till. Kram

Carina Sjölund sa...

Vad underbar ni haft det :)
Men kanske i varmaste laget, men du har inte missat något här hemma i Sverige, kallt som det har varit.

Förstår att snygg vovsen blev glad att träffa er :)
Puss på nosen till honom♥
Kramen på dig♥

Ama de casa sa...

Såg verkligen jättefint ut!

Å goa Baloo :-)

Yvonne sa...

Här är det sol och blåst idag! Ha en bra dag!Kram!

Mita sa...

Spelar ingen roll att det var gamla bilder jag kommenterade till,haha..vackra var dom i vilket fall.
Herregud för så varmt som 40 grader, det orkar man inte med...
Det är fruktansvärt tragiskt när unga hundar blir så sjuka att dom måste avlivas. Man vill ju så gärna få ha ett helt hundliv tillsammans med dom,
Kram vännen♥

Yvonne sa...

Idag verkar det som om du och jag har samma väder.. Kram!

Yvonne sa...

Det är ett fasligt av/på med kläderna.Kram!

Maria sa...

Då är ni väl brunbrända å fina efter 3 v. i solen. Kan tänka mig att Baloo blev super glad när ni kom hem. Vilka härliga bilder på badvatten både strand å pool.
Ha en fin kväll/kramizar

Nett sa...

Side i dag kanske är något annorlundare än det var då för 15 år sedan. Då var det mest bara en massa nybyggen av hotell vart man än gick. Kram

Veiken sa...

Gott med tre långa veckor - som går så fort. Det ser fint ut på hotellet och frukostutsikten vill man gärna ha hemma också...
SV: Ja, Norra Cypern, turkdelen, överträffade förväntningarna. Det är ju nästan inga turister där och vi såg inte en skandinav på hela tiden. Bara en del britter.....
Kram

Yvonne sa...

Det soligt och varmt och jag satt ute då började det blåsa kallt så jag fick ta på mej .Efter en stund så slutade det att blåsa och då vart det varmt igen.. Kram!

Yvonne sa...

ha ha Men jag blåser inte bort så lätt.Jag behöver inga stenar i fickan.Kram!

Yvonne :-) sa...

Har låg tungdpunkt.Natti!