måndag 13 augusti 2012

Fototriss del 184: Mat, mat, mat (tävling)


Så har säsongen satt igång igen med en tävling från  
Den här gången gäller det ju att sätta in tre matbilder. Klicka på länken till Coolstuff, som står för vinsterna.

Eftersom vi nyss har varit på bröllop och jag tillochmed fotade maten, så blir det tre bilder från bröllopet på Rånäs Slott i Roslagen. Det var min ena dotterson, som gifte sig med sin stora kärlek.
Den första bilden är av förrätten, som var en läcker sallad.
Så kom varmrätten in och det var dubbelanka med tillbehör.
Till sist så hoppar jag vidare och visar tårtorna. De var verkligen drömmen för en novis, som inte kan dekorera tårtor så här fint.
Du kan klicka här för att få se flera matbilder.

 Dagens Citat:
Pengar är som gödsel,
till ingen nytta
om de inte blir spridda.
Francis Bacon.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Där kommer en del till om bröllopet.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

Yvonne sa...

DEt var goa mat bilder..Jag kunde kolla på bilderna och det var det jag ville..nattikram!

Fenixmonas sa...

Oj, så mycket läckert ni fick! Väldigt vackra tårtor! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ser gott ut men inte mycket på tallriken. Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja tänk att vara så positiv och glad,,med den tuffa bakgrunden,,eller det kanske är tack vare den som han är som han är..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Underkläder behöver man alltid. Jooo jag menade att det var bilderna jag ville se från Stockholmsresan och bröllopet.Det gick inte att kommentera där så därför kommenterade jag på din blogg.Hoppas att jag inte har rört ihop det.Det är jag expert på :-D Kram!

Yvonne sa...

jag är inte med i FB Har varit men tog bort mej! Kram!

Yvonne sa...

Jag har varit där.. Kram!

Linda sa...

Vilka vackra tårtor och inte bara det dom ser ju fantastiskt goda ut också. :)

Kram, kram

Sand mellan tårna sa...

Mums vilka goda (fina) bilder=)

Yvonne sa...

Nix har inte varit på slottet. Ja man skriver så konstigt ibland. Bra att du kom på vad jag menade.. Kram!

Carina Sjölund sa...

Där skulle man varit en råtta bland all den goda maten :)
Kramen rara du♥

Eva Trillian sa...

Det är fantastiskt vilka tårtor en del kan göra! :)
Fin triss! Det ser verkligen ut som en måltid passande ett bröllop!

Anonym sa...

åh vad goda tårtorna såg ut. Tack för din kommentar!

Veiken sa...

En riktigt läcker triss! Så fint och det ser toppengott ut! Kram

Veiken sa...

Svar: När man tagit en bild med instagram, kan man lägga på olika filter så bilden får lite olika utseende, med färger och liknande. Det gäller att lära sig.. Kram

Pysselfarmor sa...

oj oj vilken mat! och så eleganta tårtor!

Maria sa...

Mums mums så mycket godsaker ni fick
Nu har muggen kommit och jag är nöjd.
ha de bra/kramizar

kaffehörnan sa...

Raffig tårta rara du
Nu blir de inga kossor mer
Nu har dom gått i ide
Kram

Yvonne sa...

Hade ingen anning att du var en detektiv.. nattakramen!

Nett sa...

Mumma, det där ser ju inte illa ut alls :) Kram

Nillas Trädgård sa...

Oj, man blir ju riktigt hungrig när man kommer in här. Inte bra kvart i tolv på natten...
Men det ser gott ut!