fredag 31 augusti 2012

Fredagen i smått.


I morse blev det städning av igen. Baloo skulle ändå inte vara hos oss idag, så jag skulle ta bort alla långa hundhår. Det blev inte lite det.
Här kan du se vad jag sopade bort med min mirakelborste, jag berättade om för några dar sen. Tjockt med hundhår och dammråttor. Det blev nästan lika mycket i dammsugaren. (lite mer)
Borsten såg ju ut så här. Den rekommenderar jag till alla som har en katt eller en hund.
På eftermiddagen körde vi en runda till Väla igen för Sibbe skulle fixa lite till med sina nya brillor. Nu verkar de sitta ordentligt, utan att halka ner eller sitta hårt bakom ena örat. Sen fick jag för mej att vi skulle åka till ett annat köpcentrum i Hyllinge.

Där började vi med att dricka kaffe och äta varsin Napoleontårtbit. Sibbe passade på att köpa hem en rulltårta också. Där kostar det verkligen inte skjortan att fika. Det smakade gott också. Välbehövligt efter förmiddagens städning.
Så gick vi runt lite och jag hittade en söt sak och en konstgjord blomma, som jag satte i badrummet. Tänk så fint det blir när jag sätter ljus i ljuskopparna och tänder.
 Vi kikade in på Härliga Hem också. Där hittade jag ett par gulliga tavelramar i gammal stil. Jag ska bara komma underfund med hur jag ska skriva ut ett par bilder att sätta i dom. Bild får komma senare.

Sen var det dags för att köra hem och då satte Sibbe igång med att laga maten igen. Ingen bild idag på spenatstuvning och frikadeller. Det smakade också ljuvligt. Och så blev det dags för TVn med Fångarna på Fortet. Så imponerade vi blev av Dogge Doggelito, så duktig han var. Bilden har jag lånat på nätet.
         

Dagens Citat:
Kärleken kräver liksom dans
ett harmoniskt samarbete.
Alfred Adler.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Tårtbiten ser god ut. Gick o la mej tidigt igår för jag var trött, men vaknade kl 3 o kunde inte sova mer då. Ond cirkel. Hoppas det är uppehåll idag mes då blir det Falun. Kram

Fenixmonas sa...

Den borsten verkar ju vara kanonbra! Skulle nog ha en sådan...Kramiz

Carina Sjölund sa...

Vilken toppen borste, måste ju vara perfekt till att få upp alla hårbollar från vovsarna :)
Dogge doggelito gjorde ju hela laget, toppen duktig :)
Kramen goa bloggvän♥

ansepanse sa...

var köper man en sådan mirakelborste? jag har ju två vovvar :) fast Sluggo fäller ingenting och Nemo bara lite
nu fick jag en idé om att ha konstgjorda blommor i badrummet :) vad vackert det blev hos dig
jag skulle också vilja ha en man som kan laga mat :)
kramar och en fin lördag till dig

Veiken sa...

Oj, vad han fäller gossen Baloo. Vet du, gubbens favoritbakelse är just Napoleon! Kramar