tisdag 25 september 2012

Hjälp mig hjälpa Biggan!!!!!!


Idag har större delen av tiden framför datorn gått till att se hur det går för allas vår Biggan, som försöker få ett stipendium på 25 000 kronor, för att få hjälp att kunna skaffa sig en permobil. 
Hjälp Biggan att få sin permobil!
Hon måste alltid ha hjälp med sin rullstol, när hon vill komma ut. Vare sig det gäller att göra ärenden eller att bara kunna ”promenera” runt för sig själv.
”Side Mona" Weiernvik startade idag en grupp på Facebook, där hon har bjudit in sina vänner och bett dem att bjuda in sina vänner, för att rösta på Biggan. 

Jag har också bjudit in släkt och vänner på FB, så de har chansen att rösta på henne. Det går bara att rösta en gång, men idag har det blivit massvis med röster mot igår.

Biggan ligger i skrivande stund på tredje plats. Men det fungerar så att de 10 första går vidare till en final. Det är då en jury från företaget LG, som bestämmer vem de tycker behöver stipendiet bäst. Men det bästa är ju ändå att alla våra vänner röstar på Biggan.

Så här skriver Birgitta Lindquist, Biggan, i sin ansökan till LG:
"Jag skulle vilja vinna stipendiet för att kunna köpa mig en permobil. Min högsta önskan skulle vara att kunna köpa en sådan, och bli oberoende av att alltid ha någon med mig att köra min rullstol. Tänk att kunna gå till post bank mm. Alldeles själv, Eller bara att kunna "gå ut och gå" utan att alltid behöva be om hjälp. Det hade varit att min dröm gått i uppfyllelse." 
Så nu ni av mina vänner som inte har fått tummarna ur... RÖSTA NU!!!

Genom klicka på länken här kommer du att kunna lägga din röst på Biggan. http://www.dromstipendiet.se/183



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Vilket fantastiskt gensvar det blev! Biggan ligger just nu på första plats med 3029 röster! kramiz!!

Siita sa...

God morgon. Jag har röstat från dom tre datorer jag kommit över. Även skickat inbjudningar. Mona skrev nu på morgonen att Biggan ligger på första plats. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Biggan ligger etta nu! Ha en bra dag! Morgonkram!

Yvonne sa...

Vi får hålla tummarna att juryn väljer Biggan som vinnare.Kram!

Carina Sjölund sa...

Nu håller vi tummarna för vännen Biggan!
Kramen goa vän♥

Yvonne sa...

Jag vet inte om jag har uppfattat det rätt Att det är 10 första som blir uttagna ,sen bedömmer en jury vem som ska vinna. Kram!

ansepanse sa...

jag har redan röstat på Biggan genom Fenixmonas blogg, jag håller verkligen tummarna för att det ska bli så att Biggan får sin permobil
önskar dig en fin dag
kramar

Yvonne sa...

Då får vi hålla tummarna att juryn väljer Biggan! Kram!

Nillas Trädgård sa...

Jag har röstat!!! Nu håller vi alla tummar!
Ha en fin dag!

ansepanse sa...

Sv: visst behöver Biggan all omtanke och det känns bra att vi kan hjälpa henne genom att rösta fram henne
kramar

Nett sa...

Så härligt att se henne där hon är.. på topp, en annan har röstat på flera datorer och mobilen. Kram

ansepanse sa...

Sv: och just nu har Biggan fått ytterligare en röst eftersom jag bad Maja att rösta också :)
kramar och en fin kväll

Veiken sa...

Ja du - det är helt ortrligt vilken lavin det blev på FB Just nu har det varit över 5000 människor som har röstat. Tron på mänskligheten ökar! Jätteroligt! Kram

Yvonne sa...

Ja vi är många som håller tummarna för Biggan!Kram!

Yvonne sa...

Så bra att hon har fått så många röster. Nu får vi hoppas på juryn! Nattakram!

Anonym sa...

Va´roligt att jag kunde rösta för Biggan.
Ruth i Virginia