lördag 1 september 2012

Landskronabesök idag.


Jag gick och la mej ordentligt i går kväll och släckte lampan klockan 12 ungefär. Dröm om min förvåning, när jag vaknade klockan 9 på morgonen. Så länge som 9 timmar har jag inte sovit på mången god dag. Ändå var det fullmåne i natt. Jag hade tytt almanackan fel häromdan, men så blev det ju i natt.
Så begav vi oss iväg till Landskrona idag. Det är ju lördag, så man stängde i butikerna klockan 2, så vi kikade runt lite. Först blev det Wittings skor och sen Housing en trevlig inredningsbutik. Kika gärna in på hennes hemsida.
Jag kom att möta tjejen, som äger butiken, när jag hade vunnit ett par ljuskoppar genom Kaffehörnan. Sen har vi alltid gått in hos henne, handlat nån gång, men alltid hälsat på henne, när vi har varit i stan. Hon är jätteduktig på att göra gravyrer och ljuskopparna jag vann, graverade hon också till mej.
Så gick vi upp till Marcs butik, men chefen Anneli skulle just till att stänga klockan 1, för att spela golf. Men det blev en liten stunds konversation som vanligt.
Så gick vi till Maddes krog och åt våra vanliga räkmackor. Det ser så mysigt ut hos henne trots att det är en stooor lokal. Mackorna smakar alltid gott.
Nästa anhalt blev Muséet, som alltid har gratis inträde. Den här gången ställde man ut foton av skejtare och flera skejtare hade skrivit sina tankar om vad som skulle behövas för att de skulle kunna utföra sina konster.
Man hade en utställning om korgar också. Så vackra korgar folk har gjort genom tiderna. Se ett par bilder därifrån!

Dagens Citat:
Var mot dina föräldrar,
som du vill att dina barn ska vara mot dig.
Grekiskt Ordspråk.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig tripp. Landskrona är ju Sivans stad, jag kaffehörnans med. Vi var till Falun. Kram

Sand mellan tårna sa...

Skönt när man kan sova länge. Fullmåne är inget jag har ont av. Sover som klubbat oavsett;)
Verkar som ni hade en riktigt bra dag.

Nett sa...

Tack fina du :) Vad skönt att du fick sova så länge, det var tydligen välbehövligt för dig. Kram

Fenixmonas sa...

En riktigt innehållsrik dag! Fantastiskt att hinna med så mycket på en o samma dag! De där korgarna skulle min Cesare gillat, han älskar ju korgar! Kramiz

Yvonne sa...

Gomiddag! Viken härlig dag ni hade!! Kram!

ansepanse sa...

vad skönt att du fick sova ut riktigt ordentligt :)
en hel del hann ni med ju :)
det ordspråket borde fler ta till sig, det är bara SÅ sant
kramar

Veiken sa...

Räkmackor och gratis museer gillas skarpt. Det är bra när alla har råd att ta del av kulturen. Det är viktigt! Nåja, räkmackorna ska man betala;) Kramar

Mita sa...

Vilket fint ordspråk, jag har alltid gillat ordspråk, dom är så tänkvärda,
Jisses vad mycket ni har för er på en och samma dag.Underbara korgar, såna väcker många minnen.Räckmackor är aldrig fel,och mätt blir man också.
Tänk att jag minns inte när jag sov i nio timmar,och då menar jag i ett sträck.Men det gör väl ingen knappt,
Ha det gott
Kramar♥

Yvonne sa...

Joo det var många minnen som kom fram när man såg de gamla bilarna.Även om vi är veteraner så... tyvärr så får vi inte så många beundrande blickar som de gamla bilarna.Kram!

Siita sa...

Ja du pizza flygande jacob var en pizza med kyckling o curry. Jättegod. Kommer att köpa den flera gånger när jag är åt det hållet. Det blir snart. Min kompid sja plantera om pellisen hon köpte för en tia o då vill kerstin ha den stora krukan åter. Den blomman tog upp hela min skuff. Kram

Yvonne sa...

Vi veteraner är ju bäst *L*!!! Kram!

kaffehörnan sa...

Vad trevlig tur du hade, nu såg jag
Du är go du. Ja hon är duktig tjej
kram