söndag 2 september 2012

Mångalen matlagare med Smartson.


Jag skulle inte ha berättat om att jag sov så länge igår natt. För i natt blev det inte mer än 4 timmars ordentlig sömn. Jag kände mej som en zombie idag. Men som tur är kan man ju sova middag förstås. Det var väl månen som slog in i natt istället.
Till middagen hjälptes vi åt för en gångs skull. Sibbe hade lagat ett par små köttfärslimpor redan igår. Idag värmde vi dem i ugnen och jag gjorde fyllda paprikor med ris, tomater och lök samtidigt.
             
Först hackade jag en liten lök ordentligt och en tomat också. Sen blandade jag ner det i riset Sibbe hade kokat tidigare. Jag avsmakade med den här soyan. Jag hade i lite buljongpulver också.
Paprikorna tog jag bort ett lock på och skrapade ur innanmätet och stoppade i min risblandning. Egentligen hade jag tänkt mej att ha köttfärs i också, men den var slut, så det fick duga så. Det behövdes inte nåt salt eller peppar efter den kryddningen. Sibbe ordnade mera risblandning med hackad champinjon och buljongpulver och soyan.
                 
Jag har fått i uppdrag att slå ett slag för den här soyan av SMARTSON och jag kan verkligen rekommendera den. För det är i alla fall den sorten vi alltid använder annars också.
Så här blev resultatet. Det är min portion.
Dagens Citat:
Lev i nuet,
vänta inte till i morgon,
plocka livets rosor idag.
Pierre de Ronsard.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

23 kommentarer:

Yvonne sa...

Det ser smarrigt ut!!!Klart att vi ska slå ett slag för oss mogna veterankvinnor Tänk dej vi blir kanske bli lika ompysslade som en veteranbil.Nattikram!

Fenixmonas sa...

Mycket matlagning här också igår! Den soyan är fin! Har precis avlämnat min raååort till Smartson om den. Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Vilken fin månbild! Hoppas du kunnat sova inatt.
God morgon på dig!

Yvonne sa...

Godmorgon! Ja du... tänk att bli ompysslad som en veteranbil..Då hade vi bara kunnat sitta och få beundrande blickar.Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Det där ser smarrigt ut, inte svårt att göra heller. Kramar

Carina Sjölund sa...

Ser toppen gott ut!
Och inte ringde du mig för en bit mat *L* :)
Kramen goa bloggvän♥

ansepanse sa...

tur att du kan ta igen dig på dagen istället när du nu inte kunde sova på natten
det låter jättegott :)
och jag lovar att plocka en massa rosor idag :)
kramar

Yvonne sa...

Men du... om vi får samma omsorg och puts som veteranbilen så vänder sig varenda karl sig om efter oss.Kram!

Mita sa...

Fint ordspråk igen♥
Gud så gott med fyllda paprikor,det var längesen jag gjorde. Den soyan verkar vara populär och får bra betyg av er som använder den.Jag måste komma ihåg att kika efter den i affären,Ica Maxi borde ju ha den..
Ha en riktigt fin dag
Kramiz♥

Augusta sa...

Det såg gott ut! Soyan har jag också testat och jag gillar den också. Känns som äkta.

Sova dåligt är verkligen ingen höjdare. Månen påverkar hos säkert.

Trevlig dag! Kram

Sand mellan tårna sa...

Sv: Då Alex går på en privat skola får vi betala för även böcker och uniformer. På de kommunala skolorna får dom böckerna men måste nog köpa uniformerna. Böckerna på privata skolor är inte samma som på de kommunala. Engelska böckerna t ex är från Cambrige Universitetet i England.

Ninja sa...

Ibland blir det lite si och så med sovandet.....

ansepanse sa...

Sv: aroniabär är väldigt nyttiga :)
skönt att du fick sovit bättre inatt
kramar och en fin kväll till dig

Yvonne sa...

Då hade gubbarna tagit på sej glojärnen för att inte missa något!! Kram!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna tisdag! Har du hört något från din fototävling än? Kramiz

Nett sa...

Så gott, det både ser och låter gott. Och att laga mat tillsammans är rätt kul :) Kram

Yvonne sa...

Godmorgon Gilla! ha en bra dag! Kram!

ansepanse sa...

Sv: kommer inom och önskar dig en fin tisdag och hoppas att du fick en god natts sömn
kramar

ansepanse sa...

Sv: du kanske kan vila dig lite nu under dagen, var det en trevlig fest?
kramar

Mita sa...

Jag hoppas också du fått sova bättre,
Kramiz♥

Yvonne sa...

Jag hade blixten på.Men jag var osäker på det som jag tog utomhus.. Kram!

Veiken sa...

En toppensoja. Jag använder den alltid. Bra att man kan minska på saltet när man använder den.
Fyllda paprikor är alltid gott! Ha det bra Kram

ansepanse sa...

Sv: skönt att ta igen sig på det viset :) jag menar att titta på inspelat
kramar