torsdag 6 september 2012

Torsdagsnöje.


På väg till Väla fick  jag syn på den här härliga himlen. Tog bilden genom bilfönstret.
Idag åkte vi runt lite igen. Först blev det Väla, där jag fick framkallat två foton. Jag hade nämligen köpt ett par gulliga fotoramar. Den ena ska jag ge till mitt Barnbarn, som nyligen blev Mamma till detta lilla under, som är en gosse. Hon fyllde år häromdan, men vi har inte kunnat träffas ännu. Den andra tänker jag ha själv. Den står redan på bokhyllan.
Sen fortsatte vi till Hyllinge Stormarknad, där vi drack kaffe med Budapestbakelser till allra först.
Det var inte så många butiker kvar där. De har väl inte klarat av konkurrensen med Väla Stormarknad, som inte ligger så långt därifrån. Vi gick in på CityGross och tittade efter resväskor. Det blev inte nån sån än. Men vi köpte ett par böcker på rean,

eftersom jag håller på med den sista vi har här hemma. Nämligen:
Så tog vi en tur till Bjuv och kikade lite. Det gick inte att komma till butiken Bolo, från det hållet vi brukar, för man håller på att bygga en planskild korsning för gatan och järnvägen. Så det blev en lång omväg. Vi handlade ingenting där.

När vi kom hem så var Baloo redan där och tog emot oss med ordentliga svansviftningar.

Dagens Citat:
Om du inte kan förklara det enkelt,
så förstår du det inte tillräckligt bra.
Alfred Einstein.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS på Din Födelsedag Gilla!
Önskar & hoppas att Din STORA Dag bliver Ljus, Underbar och Fantastiskt Vacker!
:o)
Kram
Stevie

Fenixmonas sa...

Godmorgon Gilla! Gott Nytt År önskar jag dig idag och hoppas att din födelsedag blir riktigt fin! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Väla var vi ganska ofta på när jag var yngre. Är ju född och uppvuxen i Ljungby i Småland.
Zlatans bok är riktigt bra.

Nett sa...

Vilken härlig dag du fick där till den vackra himlen :) Kram

ansepanse sa...

GRATTIS på födelsedagen, hoppas att du får en superfin dag
resväskor? ska ni ut och resa?
bamsekramar

ansepanse sa...

Sv: det var dålig kvalité på den resväskan, tur att ni fick ut ersättning, nej, någon panik är det ju inte när ni inte ska resa förrän i februari
glömde förresten fråga: vad tycker du om Zlatans bok, jag har också läst den
kramar

Augusta sa...

En riktig shopping dag fast ni inte köpte så mycket :)

Hur är Zlatanboken? Bra eller dålig? Vad handlar den om? Är det fotboll köper jag den inte :)

Trevlig fredag till dig!

Kram

Siita sa...

Hejsan o stort grattis på födelsedagen. Har en kompis här som blivit författare, första boken nyss utkommen. Hon heter Agneta Karlsson o boken heter Clara änglamakerskans dotter. Jag läser ju inte så jag vet ej om den är bra. Kram

Nett sa...

Passar på att gratta dig även här, hoppas att du har haft en fin födelsedag. Du är ett September barn liksom jag :) Kram

Mita sa...

Oj, jag ser att du fyllt år, så jag passar på att sjunga en stump,nej jag skojar bara..*skratt*.. men ett stort varmt grattis♥ säger jag,det är nog bättre..
Kramizar♥

ansepanse sa...

Sv: jag tyckte också om Zlatans bok, man får liksom lite insikt i hur det är att vara fotbollsproffs
kramar

Agneta sa...

opppss, ser att du fyller år så jag passar på att sjunga grattis för dig :-)
och det här med Väla resp Familia som ligger inpå varandra nästan, fattar inte att de byggde Familia ens. Men fikan på Citti Gross är bra, skäligt pris i jämförelse med andra caféer.
stora grattiskram