tisdag 11 december 2012

Torsdag på en tisdag?


      
Det första ordentliga jag gjorde idag var att stryka tvätten från igår och en hel del juldukar och annat.

Jag saknade min fina blåa julduk, kunde inte hitta den. Så det blev en rensning i hyllskåpet i garderoben också. Det blev ordentligt fint där och jag hittade duken. Men den är inte struken än. Jag broderade den nån gång på 1970-talet.
Sibbe serverade pannkakor med hallonsylt och glass till lunchen. Smakade jättegott. Efter lunchen nannade vi en stund, även om till och med jag sov i 8 timmar i natt. Härligt!
Sen gick Sibbe ut och handlade mat, medan jag rymde upp i skåpet. Då kom Matte med Baloo, så nu blev vi fulltaliga i kväll igen. 

När Sibbe kom tillbaka hade han ett stort madrasserat kuvert, som var adresserat till mig. ????. Jag begrep ingenting, men när jag öppnade det, så var det 9 nystan med grått garn och en beskrivning på en mössa och en halsvärmare.

Jag hade tävlat på MbyM, en handarbetstidning, som jag köpte i höstas. Jag vann i tävlingen, inte första pris men ändå. Det var faktiskt många som vann i tävlingen. Jag kom inte ens ihåg att jag hade tävlat där. Kul i alla fall. Så utan handarbete blir jag inte när jag är färdig med de arbetena jag håller på med.
Jag berättade ju om mitt pågående projekt och att jag blev sur, för att jag inte såg, att arbeta med det svarta garnet. Lite grann hann jag med i alla fall innan det blev dags att gå ut med älsklingen Baloo. 

Till middag blev det ärtsoppa. Därav rubriken. Vi hade ju pannkakor till lunch också.

När jag gick ut med Baloo, så tyckte han att det var jättekul med snön. Han borrade ner nosen i den och rullade runt. När jag försökte kasta snö på honom, lärde han sig kvickt vad som var på gång, när jag bockade mig ner, för att få tag på snö.Då kutade han långt bort och nästan skrattade åt mig.


Dagens Citat: 
Förälskelse är som en stukning, 
andra gången kommer den lättare. 
Spanien.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kväller,,ja det är synd att de dina är så långt borta,,jag får skatta mig lycklig som har dom så pass nära,,jag gjorde mig populär i dag hos barnen,,det blev pankisar..Haé Kram.

Anonym sa...

Då tar vi varandra i handen som 2 populära Gubar..HHaé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Ni har kul du och Baloo..Du får ta ett ungfär mått!!!! Nattakram!

Fenixmonas sa...

Oj, va´kul att du vann! Ärtsoppa älskar jag men dessvärre gör inte Bosse det! Kramiz

Margit sa...

Hoppas Gilla, att du hittar den blå Julduken!!!
Så gott med pnnkakor och sylt samt glass...Mums!!!!
Ja dagrana nu fram till Jul går så fort...man hinne rite riktigt hänga med...
Ljust oh vinter har vi också. NU är det - 11,2 grader kallt hos oss i Kolsva...
Kramar!!!!

ansepanse sa...

:) både pannkakor och ärtsoppa på samma dag, ja, då kan man ju tro att det är torsdag :)
vilken härlig vinst, grattis till den
förstår att Baloo tyckte om att leka i snön
bamsekramar

Carina Sjölund sa...

Vad tur att du hittade duken!
Jättfin♥
Här är inte så kallt idag, men snöar då så klart :)
Kramen min vän♥

ansepanse sa...

Sv: din andra kommentar inne hos mig hade gömt sig, nu kom den fram ???
min pappa var också storrökare men när han var i 50-årsåldern var han på en hälsokontroll och läkaren där sa till honom att om han inte slutade röka skulle han inte leva många år till, han slutade på en gång och levde tills han var 91
bamsekramar

ansepanse sa...

Sv: vad roligt, jag lovar att inte säga något :) jag är bra på att hålla tyst om saker och ting :)
bamsekramar

Siita sa...

Vad kul att du vann. Jag har gett mej den tidninges prenumeration i julklapp, så jag får den till nästa år. Kram

ansepanse sa...

Sv: mm, sådan har jag alltid varit, alltså med blixtlås för munnen :)
jag håller på att skriva julkort nu
kramar

ansepanse sa...

Sv: jag har minskat på julkorten det blir bara några stycken, sex tror jag att det var, nej sju var det :)
kramar och en fin kväll till dig

Anonym sa...

Hej!
Vilken tur att du hittade den underbart fina duken.
Jag har en julduk som min mamma broderade när hon väntade mig (i början av 50-talet)
Kan undra om någon kommer att uppskatta den av mina barn... en dag.

Kram från
Maggan... mellan Frövi och Örebro

Yvonne sa...

Hoppas att du har haft en bra dag!! nattakram!