söndag 31 mars 2013

Väla och Filmtime.

Det var ju Påskdagen idag och vi tog oss en tur ut till Väla, för att köpa lite medicin till mig. Naturligtvis blev vi sittande på Schillers kondis också. Det blev kaffe och varsin fin macka med ägg, tomater och grönt. Smaskiga mackor. Lagom lunch.

Liksom vi gjorde i Puerto de la Cruz, letade vi efter ljusa jeans till Sibbe, men det var inte några som föll på läppen här. De ska inte vara "flammiga" eller "trasiga". Hehe!

Nu på kvällen såg vi filmen Djävulen bär Prada med Meryl Streep i huvudrollen. Vi har sett den förut, men den tål att ses många gånger. Meryl spelar rollen av Miranda Priestly, en despotisk chef på ett modemagasin, som hette Runway. 

Hennes motspelerska var Anne Hathaway i rollen som andra assistent till henne. I rollen hette hon Andrea. Från början var hon klädd nästan i vardagskläder, men det passade inte in i sammanhanget, så till slut var hon verkligen en ärtig brud. 

I filmen nämndes kända namn som PradaGaultier, Azzaro, med flera. Klicka på namnen! Kan vara kul att följa dem.

       Bild från nätet, Prada.

       Bild från nätet, Gaultier.

      
       Bild från nätet, Azzaro.

Jag har ju gamla meriter i det här facket, trots att det är längesen nu. Så det är svårt att inte följa med modet nu också. 

Dagens Citat: 
En persons livfilosofi uttrycks inte på bästa sätt med ord. 
Den uttrycks med de val man gör. 
Eleanor Roosevelt.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Synd att han inte hittar några jeans som han vill ha. Klart att du är modemedveten efter så lång tid. Det sitter i generna. Ska hämta medicin till mej i morgon. Kram

Fenixmonas sa...

Vi slötittade på TV igår mest hela dagen...bytte soffan mot sängen vid 22-tiden...Bosse är feberfri idag och jag är lite piggare också...I morgon är det arbete igen. Kramiz

Siita sa...

Ungefär som här då, mamma sydde inte men stickade. När jag blev med stickor då slutade hon. Kram

ansepanse sa...

den filmen tycker jag också om, den har jag sett åtminstone 2 ggr, men jag tror säkert att det är mer än så
igår gjorde vi en heldagsutflykt
kramar

Jenfan75 sa...

Ja djävulen bär prada är en riktigt bra film :)