fredag 5 april 2013

Så var det fredag idag. Städdag kan man väl kalla den för också.

Så här brukar jag se ut, när jag städar. (Tro´t om du vill). Jag har alltså städat idag, men snabeldraken ville inte riktigt, för stången gick av hela tiden. Det beror på sammansättningen av den. Själva delen med munstycket trillade av mest hela tiden. Jag har för mig att jag har en sån stång till i källaren, om jag inte har kastat den, när jag bytte för ett tag sen. Det blev rent och fint i alla fall.

Sen har jag inte varit ute idag mer än att jag satt på balkongen i solsken och drack kaffe på eftermiddagen. Baloo fick sin promenad i mitt sällskap i kväll förstås. Bilden är inte från idag, för vi var ute så pass tidigt att det inte behövdes en reflexväst. Men jag hade faktiskt kameran med mig.
I kväll blev det Let´s Dance för oss så klart. Det är ett härligt program inte bara för dansens skull, utan även för de vackra kläderna. Vi lever nog upp lite av våra egna dansturer för länge sen. Vi hade rytmen tillsammans och hade jätteroligt när vi kunde dansa. Det är ju uteslutet nu, för det går ju inte att ha en krycka med sig på dansgolvet.

Men vi har ett jätteroligt minne från Puerto de la Cruz för ett tiotal år sen. Vi var på ett ställe, som hade en kille, som spelade "piano". En kväll när vi kom dit, så höll han på att spela La Lambada. Vi gick upp på dansgolvet och de två paren, som redan var där, gick och satte sig, när vi började dansa. La Lambada är ju en latinsk rytmisk dans, som vi faktiskt var rätt bra på. När pianisten slutade spela och vi gick till vårt bord och satte oss, stod det varsin drink från någon, "vemsomhelst" på bordet. Vi fick aldrig reda på från vem de kom.
Här kan du höra den härliga musiken, men jag hittade inte nån video, som var bra med dansen.
Det här är inte La Lambada, men en fågelbalett. Den kan ju vara bra i samband med Let´s Dance. Klicka på pingvinerna får du se.

Dagens Citat: 
Rynkor ska bara visa var ett leende har suttit. 
Marc Twain.

♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Nytt inslag idag från en resa till Rhodos.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Härliga pingviner. Jag dansade mycket förr. En gång kom en kille o bjöd upp mej. Det var en sakta vals melodi. Efter en stund stannade han o tittade på mej, sen sa ha "du kan ju dansa". Kram

Veiken sa...

Ja, det var ett tag sedan vi svängde våra lurviga, men nu får man njuta av att andra är duktiga.. Svar: Vi har ett sparkonto hos Forex och där har vi närmare 2%. Ha det gott! Kramar

Fenixmonas sa...

Min svärdotter höll kurser i Salsa det är också en härligt rytmisk dans! Bra gympa att dansa! Kramiz

ansepanse sa...

städningen igår utfördes av J, jag renbäddade sängarna förstås :)
Let´s dance ja, vilka underbara klänningar, jag riktigt önskade att jag hade fått den där blå klänningen som Sofia hade
kramar

Nett sa...

Skönt att ha det rent omkring sig, det är en som en befrielse efteråt. Hoppas att du har en fin Lördag. Kram