onsdag 8 maj 2013

Skrämmande glömska.

Nu har vi hört om pappan, som glömde sin son i baksätet i bilen. Den lille dog av värmen, eftersom inga fönster var öppna och att han fick sitta länge där. Då blir det jättevarmt i bilen uppåt 85 grader. Det var ju 23.9 ute som varmast, men eftersom bilen stod i solgasset blev alltså värmen så mycket högre.

Det är ju otroligt tragiskt, att pappan glömde lämna pojken på förskolan, utan åkte iväg direkt till sitt arbete.

På förskolan skulle man egentligen höra av sig till föräldrarna, när barnet inte kom dit. Men det gjorde man inte.

Så av två olika glömskor blev det en förfärlig tragedi. Pappan hade ju inte handlat med avsikt, så han måste ju vara helt förtvivlad och förstörd. Det gäller ju den stackars mamman också. Helsingborgs Dagblad skrev om händelsen så HÄR. Det var ju glömska, som avgjorde det hela. Aftonbladet skrev så HÄR.

På somrarna brukar jag och även andra sätta in den här bilden. Den kan i alla fall hjälpa till att tänka efter, även när det gäller barn. Kolla så varmt det kan bli i bilen, om den till exempel står i solen med fönstren uppe.


Dagens Citat: 
Man är ung så länge man kan förvärva nya vanor 
och tåla motsägelser. 
Okänd.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Margit sa...

Fruktansvärt. .det finns inte ord. ...Vad ska man säga. .Kram!

Fenixmonas sa...

Fruktansvärt, det finns inte ord som täcker...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ja det är tragiskt när glömskan faller på. Den lille kunde inget göra. Ha en trevlig flygardag. Kram

Aurora sa...

Pappan har fått sitt straff redan. han kommer att få leva med det för resten av sitt liv.Hur orkar man det?Kram

ansepanse sa...

SÅ tragiskt, jag förstår ändå inte att en pappa kan glömma sitt lilla barn, nej, det förstår jag inte, det där med varma bilar är hemskt, varje sommar är det ju nägon stackars hund som får sitta i bilen
Sv: jo, jag är glad att jag slipper halsbränna :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Det är helt ofattbart, hur man kan glömma ett barn i bilen!!!
Ser även på sommaren hur folk har hundar kvar i bilen. Dessa människor ska ha ett hårt straff!!!!!
Kramen rara du♥

Sussi sa...

Det är så fruktansvärt tragiskt! Hur ska pappan någonsin kunna gå vidare efter något sådant. Vilken hemsk olycka att glömma så.

Kramisar

ansepanse sa...

Sv: ännu en likhet mellan oss :) envisa jäklar båda två :D egentligen är det en bra egenskap, eller hur?
jo, det kommer pappan att ha med sig hela livet, undrar hur det går med det äktenskapet? det kanske inte håller en sådan påfrestning
kramar

Nett sa...

Skrämmande, det är verkligen tragiskt. Vilket fint vattentorn ni har där i Helsingborg. Kul att det bevaras i staden. Kram

Veiken sa...

Det är så fruktansvärt. Jag får ont i magen bara jag tänker på det!
Förskolan har ingen skyldighet att höra av sig när ett barn uteblir, men många förskolor har det som rutin.
Det är till 100% föräldrarnas ansvar. Hur dessa föräldrar ska orka leva vidare med detta i bagaget är mer än jag begriper. Kramar

Veiken sa...

Svar: Visst har du rätt. Det ska vara tje-ljud. Jag tänkte rätt men skrev fel....dom små går cellerna spelar spratt ibland. Vi diskuterade detta igår och kollade vad som gällde rent språkligt och självklart har det med åren blivit en dialektal grej, och båda uttalen är ju godkända numera! Kramar

Veiken sa...

Jag tar absolut inte illa upp. Jag tror att du vet det! När jag kollade hade jag faktiskt blandat friskt med sj och tj...... det är huvudet det är fel på! (mitt) :) Kramar

trollet sa...

Fruktansvärt vidrigt...
Jo, farmor är allt glad när jag kommer och fixar med fötterna;)