söndag 28 juli 2013

Slöfockssöndag.


Vi har verkligen varit slöa idag. Det är inte så konstigt heller för det har varit så mycket som 30 grader varmt här idag. Så det har blivit en del TV-tittande, sånt som varit inspelat och annat. Nåt som gladde ögat var i alla fall att HIF slog IFK Göteborg på bortaplan.
      
Bilden lånade jag på Helsingborgs Dagblads sportsida.

Mycket mer har jag egentligen inte att berätta om dagen än att vi ska ha den goe Baloo hos oss i morgon. Det är nästan ett par månader sen sist. Längtar! 

Så här såg han ut för ett tag sen. Han är en Berner Sennen för er som inte har läst den här bloggen förut. Jag hittade förresten en gullig sak idag, när jag var inne på FB. Klicka på bilden och sen kan du gotta dig en stund.
     
Nu hoppas jag att du har kunnat dra på smilbandet ett litet tag. Det är inte Baloo, utan jag har lånat den här videon på Wimp.

Dagens Citat: 
De sanningar som vi inte vill höra 
är nyttigast att lyssna till.
Kinesiskt ordspråk.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. 


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Så kul att ni får ha Baloo hos er igen. Såg det där på FB med. Kramar

Laura sa...

Hej, hej :) Härligt med hund besök... haha videon är riktig skoj.

SV: Ja, man kan nog använda den som pall. Vi får se ;) Förstår att du inte åkte, det är en lååång bit att köra bara för en grej och som du skriver finns det mycket fint lite överallt :)
Ha en fin dag!

ansepanse sa...

grattis till HIFs vinst, bra att de slog blåvitt :)
så varmt hade inte vi riktigt men det var varmt och fuktigt
vad roligt att ni ska ha Baloo idag :) jätteroligt
och jag njöt av den där filmen :)
en änglahund vi hade, han var riktigt go´ med barn, de fick göra vad som helst och han bara njöt och lät lite så där som hundar gör när de tycker att allt är bra
Sv: mm, vi har diskuterat det där, visst borde man kunna panta även andra flaskor, det tycker jag/vi
kramar

Nett sa...

Det var en ganska slö Söndag här med, det var så hett så man orkade inte göra så mycket. Idag är det lite svalare. kram

Laura sa...

SV: Jamen då förstår jag :) Underbart med en hund som vilar bredvid en, min pälskling ligger hemma och gosar med maken. Själv befinner jag mig på en alldeles för varm kontor men, men...
Ja, jag är av polsk ursprung men namnet har jag valt själv... bytte det för 8 år sedan =)
Ha en fin dag!

Veiken sa...

Hmmm....jag hade nog hoppats på Blåvitt förstås, men vi kommer tillbaka! Mysigt med en liten vovve hos er idag! Kramar