söndag 11 augusti 2013

Ingen söndagsstek, men lite underhållning.


Jag berättade ju igår att vi var på en pub och roade oss. På vägen hem därifrån går man förbi den här vackra planteringen. Det är bland annat tobaksplantor i den. Du milde så gott de doftar. Jag glömde att ta med bilden igår i bloggen.
Idag ville Sibbe bjuda på middag i vår andra pub, som vi brukar besöka. Den ligger i samma hus, där vi bor. OK! Vi gick ner och satte oss på ett par platser, som var sparade för oss. Vi beställde varsin planka med en stor hamburgare, massor av potatismos och bearnaisessås till. Glömsk igen, för jag kom inte ihåg att fota den fina, goda maten. Jag drack ett par glas rött vin till maten och Sibbe drack ett par öl.
 En speciell orsak till det här besöket var, att man visade fotbollsmatchen mellan HIF och Norrköping. Den matchen gick på hemmaplan, men Norrbro Pub brukar visa matcherna på storbildsTV. Så vi hade bra plats att titta på TVn. Men resultatet var inte så bra. Den slutade 0-0, så HIF, som ändå ligger etta i Allsvenskan nu, kunde inte avancera mera från Malmö FF, som ligger tvåa.
Så här ser det ut i lokalen, när det är matcher av alla de slag. Man visar ju all möjlig idrott också. Men puben kallas ju för HIF-puben, eftersom deras anhängare brukar komma hit och ta sig en bärs innan man går vidare till Olympia, som hemmaplanen heter.

Lite besvikna var vi nog, när vi gick hem därifrån eftersom "vi" inte vann.



Dagens Citat: 
Demokrati betyder helt enkelt 
att folk klubbar ner folk  
för folkets skull. 
Oscar Wilde.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥


11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Planka med hamburgare? Annorlunda, men det lät gott - det är ju moset man vill åt ;-)

Ama de casa sa...

sv: Nej, vi fiskade inte nån lax - men vi åt den :-)

JaanaM. sa...

Tråkigt att "ni" inte vann! Men gott med lite hamburgare! :)

Fenixmonas sa...

Ett kanonställe för de idrottsintresserade förstår jag och då framförallt för de som håller på hemmalaget...Jag är inte så värst intresserad av idrott eller matcher så för min del hade det nog blivit ett TV-fritt ställe. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Nu är jag hemma igen. Solen tittar fram stundvis. En härlig helg har jag haft. Kram

ansepanse sa...

jag visste inte att tobaksblommorna doftar, de är fina i vilket fall, vad tråkigt att det bara blev 0 - 0 i matchen, men de förlorade ju i vilket fall inte :)
Sv: man lämnar inte kontouppgifterna på nätet, man loggar in i sin internetbank precis som när du betalar dina räkningar, det är ingen som du lämnar ut dig själv till, sedan loggas du ut igen, smidigt och säkert, sedan är det ju så att jag aldrig skulle beställa och betala från något företag eller hemsida som jag inte känner till, men just CDON och apotea, Elgiganten och andra kända företag, jo, det vågar jag, och det har ju heller aldrig blivit något mankemang med det
kramar

Nillas Trädgård sa...

Vad mysigt att kunna gå och sätta sig på en pub lite när man känner för det. Lite London-känsla där kan jag tänka mig :-)
Vi har en sommarpub inte långt i från där vi bor, "hönshuset" och mycket riktigt är det på en gård och ett gammalt hönshus som är ombyggt, det har inte öppet jämt utan bara vissa kvällar. Då är det fullt med folk i från byn fast vi har inte varit så många gånger.
Ha en fin dag!

Veiken sa...

Ni fick ju både god mat och dryck, så det kanske inte spelade någon roll att HIF inte vann. Det ä klart att en vinst hade varit grädde på moset! Kramar

Veiken sa...

Svar: Vi kom upp i lördags, så vi har redan varit där och är hemma igen! Kram

Ma sa...

Kul att sätta sig på en pub och se på matchen. Synd att det blev så dåligt resultat. Tobaksplantor är fina blommor...

trollet sa...

Beklagar;) Härligt med lite "utebus" dock=)
Inte en regndroppe kom det under lördagen... mycket bra!