söndag 25 augusti 2013

Jobbigt på söndagen.

Jag har haft ett problem igen. Nu är det datorn det gäller. Eller snarare mitt mejlkonto. Jag "lyckades" att klicka på en länk i ett mejl, som egentligen borde varit klassat som skräpmejl. Jag har litat på, ett det sker automatiskt. 

Men så var tyvärr inte fallet, för det var nåt helt annat. Alla i mina kontak-ter fick ett mejl sej tillsänt. Jag tror faktiskt att det inte var nån, som öppnade det, men jag fick kommen-tarer att man hade fått nåt konstigt mejl, som såg sjukt ut. 


Jag gick ut med en varning på Facebook, till mina vänner där att de inte skulle öppna det, utan bara radera. Hoppas att det har gjort nytta. Men många har förstått av sej själva att det var skumt.

Så jag har försökt i timtal, att kunna logga in på min mejladress, men fick bara till svar, att det är nån annan som använder sig av den adressen. Nu har Microsoft kontaktat mej och ville veta om jag hade haft nån nytta av kontakten. Nej minsann hade jag det. Och det var svårt att kunna rätta till felet.

Följden av det hela är att jag har skaffat mej ett gmail konto istället. Hoppas att det går bra i fort-sättningen. Jag har ju haft både sorger och bedrövelser i samband med att vi bytte Internetoperatör också. Så jag får bara hoppas på att allt är övergående nu. 

Vi har fått låna Baloo idag igen och när jag gick ut på promenaden på P-platsen kunde jag trösta mej lite med hans vilja att leka dragkamp igen.
Det blir inte nåt bombardemang av bilder. För det får räcka med dessa tre.
Man kan ju se att solen börjar gå ner, för de långa skuggorna på marken.

Nu ligger han och nannar bakom mej, medan jag skriver. Han ligger på rygg helt avslappnad. Det ser gott ut.


Nu tänker Sibbe gå ut med honom, för han stannar kvar hos oss i natt.



Dagens Citat: 
Vad frost är för blomsterknoppen, 
det är själviskhet för vänskap. 
M. Tupper.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vad trist när det krånglar så...

Hoppas att allt har fixat till sig!

Fenixmonas sa...

Detta med kapade mailadresser blir tydligen mer o mer vanligt. Du var den fjärde av mina mailkontakter som blivit kapad. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Tur du skrev till mej o varnade, annars hade jag nog öppnat det. Ha en trevlig måndag. Ska klippa mej idag. Kram

trollet sa...

Jag hade oxå probelm med mailen för ett tag sen... jobbig!!
Tummen hjälpte fint och jag kom i mål=))

Nett sa...

Så trist när det blir så, hoppas att det inte gav krångel hos andra. Hoppas att du får en fin Måndag. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Skit oxå när det jävlas,blir bara en massa besvär..Gmail verkar vara skonat från dessa som jävlas..
Han är ju så go Baloo..Haé Kram.

ansepanse sa...

jag fick ju också ett sådant mail och jag öppnade det också, bannar mig själv, jag borde förstått
men det är konstigt med ditt mailkonto, för dagen därpå fick jag meddelande från Microsoft när jag försökte öppna mitt konto att någon annan tagit över och att de ville att jag skulle bekräfta att det var jag genom att skriva upp mitt mobilnummer och sedan fick jag ett sms där det stod ett nummer som jag skulle skriva in och sedan logga in med det numret och ett nytt lösenord och voila, då var det problemet ur världen, nu fungerar det som det ska igen
vad roligt att Baloo har varit hos er igen :)
Sv: jo, jag har stora och jag har små, jag har några väldigt små buddhor också
kramar

Anonym sa...

Hej..Hoppas du får ordning på din maskin..Haé Kram.

Ama de casa sa...

sv: Ryggarna har klarat sig utmärkt trots rätt mycket bilåkning. Vi rastar ofta och stannar och tar promenader och tittar närmare på det vi passerar :-)

Veiken sa...

Du har haft en otrolig otur med tekniken den senaste tiden. Jag hoppas verkligen att det är slut på det nu! LYCKA TILL nu! Kram