tisdag 6 augusti 2013

Varmt som bara den idag igen.


Jag skulle åka ner på stan i mitt vanliga ärende hos Siv. Tog på mig vita byxorna och den här nya blusen.
Det var bara det, att blusen var i polyester och det tänkte jag inte på, för det inte var så varmt, när jag köpte den. Jag blev alldeles dyngsur i nacken under håret av dagens värme. Förutom på alla andra ställen. Vi hade ju blivit "lovade" att det skulle regna och åska här. Vilket inte blev fallet alls. Men det var en fuktig värme.
Så här fin blev skyltningen för denna veckan. Men det är ju inte jag som har skulden för den. 

När jag hade varit nere på stan var lägenheten tom, för Sibbe hade gått ut en lång runda medan jag var borta.

 Nu tänker jag skryta med en av mina orkidéer igen. Den här fick jag av min dotter för ett par år sen. Hon brukar alltid ha en orkidé med sig. Den här var lite randig i blomman, men när den hade blommat ut då, så har den inte blommat igen. Så nu var det spännande med den första nya blomman.
 Den här blomman står numera ute på vår balkong. Vi köpte den till påsken, men då fick den stå inne, tills det bara var en enda blomma kvar. Då åkte den ut och himmel som den trivs därute. Blommorna är större än de någonsin varit förut.
Ja så kan vi se på solrosen som Sibbe sådde i balkonglådan. Den börjar snart slå ut. Det syns mitt i knoppen. Där är det lite, lite gult.
Så här lång har den blivit nu också, hela 78 cm. Den når ju ända upp till balkongräcket. Det blir nåt att fira, när den slår ut helt.



Dagens Citat: 
En höna är den enda 
som kan ligga på ett jobb 
och ändå få ett resultat. 
Thorwald Gahlin.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

yvonne sa...

Så fin orkiden är Det ser ut att vara många knoppar på den..Jag förstår att det är bäst att plocka undan när de ska fixa köket ,så att inget blir förstört .. nattikram!

Ama de casa sa...

Snygga kläder, men du hade ju glömt huvudet... ;-)

sv: Jo, vi är i USA nu och har det helt toppenbra :-)

Siita sa...

God morgon. Jag har 3 orkideér som blommar om här nu. Ska ta en blid senare. Ha en bra dag. Vi fick åska o regn i går kväll. Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Klokt av er att ta ut allt från köket.. Ha en bra dag! Kram!

Fenixmonas sa...

Härligt med alla fina växter hos dig! Jag har i alla fall stulit med mig skott på pengablommor hem, kanske jag kan få dem att leva i sovrummet...Kramiz

yvonne sa...

Jag hade en länk i min blogg som jag fått av Gitsan om doftpelagoner.Utvecklingen går ju framåt så en vacker dag så har mördarsniglarna klättrat upp till din balkong. Kram!

ansepanse sa...

vad fint det var med vita byxor och den nya blusen :)
och du får skryta med dina vackra växter :) det är härligt när man lyckas och de blommar och blommar igen
Sv: vad roligt att du ska till Stockholm på dop :)
kramar

yvonne sa...

Var inte för säker,mördarsniglar är envisa.. Kram!

ansepanse sa...

Sv: då kommer du bara hem för att tvätta lite kläder och sedan packa inför Kos-resan
det är inte fult att "skryta" om sina fina växter, jag menade ju heller inte att du skröt på det viset, jag vet att du är glad för dina vackra blommor :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: tänkte väl det :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: det gick så snabbt, så jag vet inte om det kom fram
jag skrev
det var det jag tänkte :)
kramar

yvonne sa...

Då får du st¨och knuffa ner sniglarna när de kommer över balkonräcket :-) Kram!

Yvonne sa...

Det var väl det som var meningen ,att de skulle dö!Tänk på att du slipper klippa ihjäl dom som somliga gör..Kram!

yvonne sa...

Du.... det är nog därför de heter mördarsniglar :-)Kram!

yvonne sa...

Japp!!

Nett sa...

Den blusen påminner mig om en topp som jag köpte för några dagar sedan, som jag även har på mig just nu i skrivande stund. Kram