tisdag 26 november 2013

ORDENTLIG RENSNING.

Vi köpte ju en ny dammsugare förra veckan. Den gamla hade ju gått sönder, så det var dags att slänga den och även en till, som var av samma sort. Båda stängerna hade gått sönder och en ny sån skulle kostat över 500 kronor. Då var det ju lika bra att skaffa en helt ny. Den är mycket lättare än de gamla dessutom. 
Att vi hade två av den gamla sorten, beror på att Sibbes dotter köpte en likadan som vi och hon tyckte inte om den, så vi fick hennes också. Vi körde iväg till Soptippen och slängde de gamla. Där tar man emot elgrejer och tar hand om det ordentligt. Så åkte vi till 
Och åt lunch, som blev rökt lax med kokt potatis och pepparrotssås.
Det smakade jättegott. När vi hade ätit färdigt, så gick vi ner till butiken, där de säljer allehanda matvaror. Det blev några av deras goda korvar och lite till. Vi har provat deras mörka chokladkakor och de smakar jättegott till kaffet i stället för en kaka. Den mörka smaken gifter sej så väl med kaffesmaken. 

Så gick vi in på "stora" Väla. Jag hade tagit med mej dosan till bredbandet, som vi har genom 3. Det har ju krånglat hit och dit en längre tid. Visserligen har jag lyckats få igång det igen. Men det började bli lite tjatigt att behöva stänga av och sätta på dosan för jämnan. Det tar ju sin tid och det är tröttande. Nu fick vi hjälp av en trevlig kille, som bytte Simkortet och återställde dosan till fabriks-inställningarna.
Det är så här den lilla rackaren ser ut. Den har funkat resten av dagen i alla fall.

När vi hade kommit hem fick vi celebert besök av Baloo för en gångs skull. Matte frågade om vi kunde ta hand om honom några timmar. Visst! Sibbe gick ut med honom på kvällspromenaden. 

Dessutom lagade han till en jättegod grönsakssoppa med frikadeller i. Mums filibaba!

Dagens Citat från Facebook.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Det finns en ny berättelse om kyrkor på Cypern där.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Jenfan75 sa...

Vilken trevlig dag ni haft :)

Siita sa...

God morgon. Ska försöka få med min dosa till 3 med när man ska till Örebro. Synd att det är så långt, ibland måste man starta om den flera gånger om dan. Kram

Ama de casa sa...

Vi funderar på att åka till Ikea imorgon, men då blir det köttbullar för min del :-)

ansepanse sa...

vilken söt dammsugare :) för visst kan man väl kalla en dammsugare söt? förstår att det var en god middag, jag gillar fisk jättemycket
vad trevligt med Baloo-besök
Sv: nu har jag läst ut Puktörnet av Peller Sollerman, en verkligen superbra bok, nu tänker jag försöka få tag i fler böcker av Sollerman, läser ju gärna historiska romaner
kramar

Polargrevinnan sa...

En IKEA har öppnats här i stan, jag tror det var i somras. Jag har inte varit där ännu, inget som lockar.
Många åker dit och äter lunch och det är gott och billigt men hiskligt med folk.
Vad vore livet utan dammsugare???
Jag ska läsa din reseblogg sen ikväll. Cypern står på vår "rese-lista".
Ha det bra.
Kram Viola

Anonym sa...

Kväller,,Min dag har varit fulltecknad,,på Fm blev det en tur till stan (Gävle.Sen lite handling,tänkte göra en Mossaka till middag..Satte på vintersulor på bilen..Hälsade på en kompis sen o fikade,,sen hem till spisen,,rackarns hade köpt Basilika i stället för Oregano,,tillbaka till affären,sen blev det stök i kök,,Men rackarns så gott det blev..Skönt med en ny snabeldrake,,sen Baloobesök,,även dindag verkar ha varit bra..Haé Kram.

Anonym sa...

Du är en underbar människa!