måndag 16 december 2013

SLÖFOCK IDAG.

I dag har jag inte gjort mycket mera nytta än att virka. Jag, som egentligen inte tycker om julen längre, sen barnen flyttade hemifrån och upp till Stockholm, fick för mig att virka tomteluvor till några av mina samlade nallar. Resultatet syns här. Idéen har jag ändå haft i många år, men inte fullföljt det
Nallarna ligger nu i vår säng på kuddar med virkade kuddvar. Ser faktiskt inte så dumt ut, om jag får säga det själv.

Som sagt, det var inte mycket fart på mig alls. Men provdockan, som har haft min nya poncho, virkad med mormorsrutor, fick sällskap av mössan med samma slags rutor. Runt halsen hänger ett halsband, som är gjort av snidat trä nånstans nere i Afrika. Det är olika vilda afrikanska djur, som "hängen". Klicka på bilderna, så kan du se dem i större varianter och lite tydligare.
I morse var det svårt att komma ut på nätet igen, men nu funkar det. Men datorn är så långsam, att jag nästan inte ser vad jag skriver. Så nu är det lika bra att säga Godnatt och Sov gott.





Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 

♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Fint på sängen o fint på provdockan! Även här är nätproblem just nu...Kramiz

Ama de casa sa...

Vad söta dom blev med luvorna och så fina mössan och ponchon blev. Du är duktig du :-)

ansepanse sa...

nu är ju dina nallar också julfina :) den ena nallen har ju till och med solglasögon :)
jättefin poncho, verkligen, och så en mössa som matchar :)
jag ÄLSKAR Nalle Phu, han är suverän
Sv: nej, inte några specialtillverkade tandborstar inte, det är vanliga barntandborstar som jag köper till mina vovvslar
kramar

Veiken sa...

Ponchon blev ju superläcker och tomtarna är redan julfina! Kram

Annelie sa...

mysigt med "juliga/gulliga" nallar..
Va roligt det måste vara att kunna både sticka & virka..

Enda jag har gjort så är det att måla lite och även målat porslin... saknar det. Svårt med fibromyalgivärken, orkar inte sitta nerböjd med huvudet.. :o((

Ha en jättefin fortsättning på veckan.. // Kram Annelie

ansepanse sa...

Sv: jag tror inte heller att jag läst Nalle Phu som barn men jag har läst dem senare
en fin kväll till dig
kramar