söndag 26 januari 2014

FÖDELSEDAGSFEST.


Ja, så blev det födelsedagsfest för Sibbe. Det var hans dotter I boende i Helsingborg och hennes två barn. Jessica är ju Baloos matte och hennes bror D är gift och hade sin fru S med sej och deras lilla vovve Cissi.
 Baloo la sej nästan med en gång i sovrummet vid fotänden av vår säng och somnade. Typiskt honom.
 Lilla Cissi ville inte vara sämre, utan la sej i vår ena soffhörna och boade in sej mellan de mjuka kuddarna.
 Jessica är den enda, mer än vi själva, som ställde upp för publicering. Hon brukar i alla fall inte bry sig. Nu sitter vi vid matbordet och har smort kråset ordentligt. Det är ju jag, som brukar laga mat, när vi har gäster. 

Men trots att det var Sibbes fest, så hade han lagat jättegod mat. Det blev en gryta av skuren fläskytterfilé, med svamp, lök och grädde. Till det serverade han ugnsbakad potatis och den där grönsaksblandningen, som jag har beskrivit tidigare.  Potatisen har han ju blivit inspirerad av Hasselbackspotatis, men han skär potatisen i skivor och lägger ut på en form. Så blir det lite kryddor och riven ost ovanpå. För att få det krispigt, strör han lite skorpmjöl på också. 

Maten blev allmänt omtyckt och gick nästan åt helt och hållet. Som tur var, för vi hade inte väntat att Ds och Ss yngsta dotter A. skulle dyka upp. Det blev till lite mat åt henne också, men då var den goda potatisen slut. Vi andra hade redan hunnit få dessert också. Det var chokladmousse med vispgrädde. Men jag hade ju inte räknat med tösabiten, så det fanns inte nåt sånt till henne.
Ja här ser du oss båda. Då var vi mätta och belåtna. Det syns väl? Så småningom fick D samtal från deras äldsta dotter, som behövde mötas, så hon skulle slippa gå hem i mörkret. Så festen avbröts och alla gick var och en till sitt.

Nu vet jag inte hur du kommer att se mitt inlägg, för Blogger har krånglat idag, så min vanliga profil inte syns. Det har blivit en annan typ på texten också. Jag gillar ju den lite krusidulliga texten, men får inte fram den ser det ut som.


Dagens Citat från Facebook.

♥♥♥


Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Siita sa...

Jättetrevligt att ha kalas. Här dröjer det ett tag än. Men mat måste vi ha, var ute till bon o skulle hämta 2 lådor med som jag trodde var soppa. Men tji fick jag, det var kantareller. Trodde dom var slut. Så i morgon blir det stuvade kantareller o stekt falukorv. Kram

Veiken sa...

Oj, en helt ny design på bloggen! :)
Sibbe fick en fin dag med nära och kära. Toppenmat hade han också fixat till! GOTT! Kramar

Bibbi sa...

Vad spelar det för roll vilken typ det är på bokstäverna. Du skriver alltid så underhållande så det är knappt jag tänker på hur det ser ut.

Det känns bra att du också frågar innan du lägger ut bilder på de dina i bloggen.

Fin i nya klänningen ;)

Supergod mat låter det som. Blir riktigt hungrig :) Får nog bli en kopp te och en smörgås innan jag kramar kudden minsann.

Suss gott och dröm sött. Kramar

ansepanse sa...

vilket trevligt födelsedagskalas för Sibbe :)
Baloo och Cissi <3 riktiga sötnosar båda två :)
jo, det ser lite annorlunda ut här idag men jag kan ju i alla fall se hela inlägget
kramar

Ama de casa sa...

Vilket trevligt kalas! Och vad fina ni är - alla ni som ställer upp på bild :-)

ansepanse sa...

Sv: vad bra att du fick ordning på bloggen din :) ibland ska man ju sova på saken och sedan löser det sig automatisk, jag menar uppe i hjärnkontoret :)
visst är den fin, min lilla vattenkanna :)
kramar

Fenixmonas sa...

Ser hur bra ut som helst! Lättare att läsa blev det också! Vad trevligt ni måste ha haft! kramiz

Veiken sa...

Nu ser det lite mer ut som det gjorde förut. Det blev fint som snus till sist! Kramar

maria at inredningsvis sa...

Härliga foton du bjuder på :) hoppas att du haft en bra start på det nya året.

Om du gillar doftljus har jag idag på bloggen en härlig butik som Ingen får missa :)

Ha en skön vinterdag

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)